Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ENG152
Course Name: Akademik İngilizce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA AYLİN AKIN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri akademik bağlamda okuma ve yazma becerilerinde geliştirecek, öğrenci merkezli, bütünleştirilmiş becerilere dayalı bir derstir. Üst düzey düşünme becerilerini içeren görevler, öğrencilerin yalnızca anlamalarını değil, aynı zamanda bilgileri, fikirleri ve yargıları birleştirmelerini ve değerlendirmelerini de gerektirecektir. Sınıf içinde ve dışında temalar aracılığıyla sunulan metinlerin ve bakış açılarının çeşitliliği, eleştirel düşünme sürecini kolaylaştıracak ve böylece öğrencilerin aktif ve özerk öğrenenler olmalarını
sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, İngilizce akademik okuma ve yazma becerilerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik makaleleri analiz edebilme
2) Eserlerdeki mevcut bilgileri ve kullanım yerlerini algılayabilme
3) Verilen bir akademik makale üzerine bir metin yazabilme
4) Verilen bir makaledeki düşünceleri, APA formatında alıntılama tekniğini kullanarak yorumlayabilme
5) Biçim, anlam ve farklı dil yapılarının günlük ve akademik bağlamlarda kullanımı arasındaki ilişkiyi tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Unit 6: Disease
3) Unit 6: Disease / Writing Task
4) Unit 7: Survival
5) Unit 7: Survival / Writing Task
6) Unit 8: Law
7) Unit 8: Law / Writing Task
8) Unit 9: Sound
9) Unit 9: Sound
10) Unit 9: Sound / Writing Task
11) Unit 10: Tomorrow
12) Unit 10: Tomorrow
13) Unit 10: Tomorrow / Writing Task
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education.
- Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling.
- Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman.
Diğer Kaynaklar: - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education.
- Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling.
- Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 70