Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM303 | ||||
Course Name: | Mühendislik Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mühendislik ekonomisi kavramının gelişiminin, amacının, temel işlevlerinin bilgisini, ekonomi ve işletme konusunda paranın zaman değerini ve yatırım projelerinin nakit akışlarının analizini göstermek; farklı yatırım projelerinin karşılaştırılmasında kullanılacak metotları anlatmak ve bu konularda uygulama yapılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yatırım ve yatırım projeleri ile ilgili temel kavramlar/Yatırım imkanları ve sabit sermaye yatırım çeşitleri/ Nakit akışları ve faiz hesapları/ Şimdiki değer analizleri/ Yıllık nakit akışı analizleri/ Geri ödeme oranı analizleri/Yatırım farklarının ve sürekli yatırım artışlarının analizleri/ Kar-Maliyet oranı analizleri/ Amortisman metotları ve uygulamaları/ Gelir, kurumlar ve katma değer vergileri, enflasyon ve deflasyon/ Vergi ödenmesi ve enflasyona bağlı durumlarda mühendislik ekonomisi analizleri/Yeniden değerlendirme ve yeniden değerlendirmenin mühendislik ekonomisine etkilerinin incelenmesi/Yatırımların teşvik tedbirleri ve fizibilite raporu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir yatırım projesinin temel yapısını ve elemanlarının bilgisini kazanır. 2) Yatırım çeşitlerinin bilgisi, paranın zaman değeri ve faiz, faiz formülleri ve faiz türleri ile ilgili problemleri çözebilir. 3) Derste edinilen ekonomi kavramları günlük hayata uyarlayabilir. 4) Sermaye maliyetini kullanarak yatırım seçimi yapabilir. 5) Yatırımların karşılaştırmasını iç verim oranı kullanarak yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yatırım ve yatırım projeleri ile ilgili temel kavramlar | |
2) | Yatırım imkânları ve sabit sermaye yatırım çeşitleri | |
3) | Nakit akışları ve faiz hesapları | |
4) | Şimdiki değer analizleri | |
5) | Yıllık nakit akışı analizleri | |
6) | Geri ödeme oranı analizleri | |
7) | Yatırım farklarının ve sürekli yatırım artışlarının analizleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kar-Maliyet oranı analizleri | |
10) | Amortisman metotları ve uygulamaları | |
11) | Gelir, kurumlar ve katma değer vergileri | |
12) | Enflasyon ve deflasyon | |
13) | Vergi ödenmesi ve enflasyona bağlı durumlarda mühendislik ekonomisi analizleri | |
14) | Yeniden değerlendirme ve yeniden değerlendirmenin mühendislik ekonomisine etkilerinin incelenmesi | |
15) | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Park, C. S. (2015). Contemporary engineering economics, 6th edition. Pearson. Park S. Chan, (2013), Fundamentals of Engineering Economics, 3rd edition, Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: | Park, C. S. (2015). Contemporary engineering economics, 6th edition. Pearson. Park S. Chan, (2013), Fundamentals of Engineering Economics, 3rd edition, Pearson Education |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 143 |