Ergoterapi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ERG311
Course Name: Psikiyatride Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT YARAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Mahmut YARAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikiyatrik durumlarda ergoterapinin rolüne uygun davranış geliştirmek, ergoterapi değerlendirmelerini yapmak, modellerini uygulamak ve müdahaleleri planlamak
Dersin İçeriği: Bu ders Psikiyatride ergoterapinin yeri,Yaratıcı beceri modelinin temel kavramları ve evreleri, Çocuk psikiyatride ergoterapi, Adolesan psikiyatride ergoterapi, şizofrenide ergoterapi,madde kullanım bozukluklarında ergoterapi, adli ergoterapi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikiyatri alanında ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerinde kullanılan modelleri kavrayabilecektir.
2) Kişi merkezli yaratıcı beceriler modeli tanımlar.
3) Seçtiği müdahale yöntemlerinde aktiviteleri kullanarak aktivite analiz ve sentezini açıklar.
4) Psikososyal değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
5) Model çerçevesinde müdahale programı planlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh sağlığında ergoterapiye giriş
2) Ruh sağlığında kullanılan ergoterapi modelleri
3) Vona Du Toit Yaratıcı Beceriler Modeli
4) MoCA Değerlendirmeler
5) Şizofreni ve Ergoterapi
6) Madde Kullanım Bozuklukları
7) Adli Ergoterapi
8) Terapötik İlişki Kurma
9) Ruh Sağlığında Ergoterapi Müdahale Yaklaşımları
10) Birey Merkezli Ergoterapi Programı Oluşturma
11) Motivasyonel Görüşme
12) Ruh Sağlığında Yaşam Becerileri Eğitimi
13) Sosyal beceri Eğitimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Ruh sağlığında ergoterapi (ed.Esra Akı) 2022, Hipokrat yayınevi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Ders Notları
Ruh sağlığında ergoterapi (ed.Esra Akı) 2022, Hipokrat yayınevi, Ankara

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. 3
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. 3
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. 3
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. 3
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. 3
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. 3
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106