Ergoterapi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ERG311 | ||||
Course Name: | Psikiyatride Ergoterapi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT YARAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Mahmut YARAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikiyatrik durumlarda ergoterapinin rolüne uygun davranış geliştirmek, ergoterapi değerlendirmelerini yapmak, modellerini uygulamak ve müdahaleleri planlamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders Psikiyatride ergoterapinin yeri,Yaratıcı beceri modelinin temel kavramları ve evreleri, Çocuk psikiyatride ergoterapi, Adolesan psikiyatride ergoterapi, şizofrenide ergoterapi,madde kullanım bozukluklarında ergoterapi, adli ergoterapi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikiyatri alanında ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerinde kullanılan modelleri kavrayabilecektir. 2) Kişi merkezli yaratıcı beceriler modeli tanımlar. 3) Seçtiği müdahale yöntemlerinde aktiviteleri kullanarak aktivite analiz ve sentezini açıklar. 4) Psikososyal değerlendirme sonuçlarını analiz eder. 5) Model çerçevesinde müdahale programı planlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ruh sağlığında ergoterapiye giriş | |
2) | Ruh sağlığında kullanılan ergoterapi modelleri | |
3) | Vona Du Toit Yaratıcı Beceriler Modeli | |
4) | MoCA Değerlendirmeler | |
5) | Şizofreni ve Ergoterapi | |
6) | Madde Kullanım Bozuklukları | |
7) | Adli Ergoterapi | |
8) | Terapötik İlişki Kurma | |
9) | Ruh Sağlığında Ergoterapi Müdahale Yaklaşımları | |
10) | Birey Merkezli Ergoterapi Programı Oluşturma | |
11) | Motivasyonel Görüşme | |
12) | Ruh Sağlığında Yaşam Becerileri Eğitimi | |
13) | Sosyal beceri Eğitimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Ruh sağlığında ergoterapi (ed.Esra Akı) 2022, Hipokrat yayınevi, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları Ruh sağlığında ergoterapi (ed.Esra Akı) 2022, Hipokrat yayınevi, Ankara |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 |
2) | Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. | 3 |
3) | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | 3 |
4) | Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. | 3 |
5) | Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. | 3 |
6) | Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. | 3 |
7) | Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. | 3 |
8) | Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | 3 |
9) | Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. | 3 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 3 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 | ||||
Ödevler | 4 | 5 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 106 |