Dersin Amacı: |
Ürün tasarımı konu ve yöntemlerini geliştirmek, uygulama yeteneğini ilerletmek ve verilen konseptlere uygun olarak yeni bir fikir geliştirerek bu fikrin serbest el çizimlerini hazırlamaları amaçlanmaktadır. Ders Ürün Tasarım 1, 2, 3 ve 4 derslerinin devamı niteliğindedir. |
Dersin İçeriği: |
Konunun, takvimini ve sunumun ilanı, gerçek bir ürün tasarım problemi-çözümlenmesi, kaynak ve piyasa araştırması, tasarım ihtiyaç listesi, analiz, tasarım ve eskiz hazırlamak (estetik/ergonomik/teknolojik vb. göre), Rapor ve sunular hazırlamak, sınıfta tanıtım ve sunumunu gerçekleştirmek . |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri |
Yok |
2) |
Hazırlık çalışmaları ve konsept oluşturma |
Yok |
3) |
Hazırlık çalışmaları ve konsept oluşturma |
Yok |
4) |
Hazırlık çalışmaları ve ''konsept''in teslimi ve değerlendirilmesi |
Yok |
5) |
1. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
6) |
1. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
7) |
1. evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
8) |
Ara Sınav Haftası |
Yok |
9) |
1. Evre tasarım geliştirme çalışmalarının teslimi ve değerlendirilmesi |
Yok |
10) |
2. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
11) |
2. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
11) |
2. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
12) |
2. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
13) |
2. Evre tasarım geliştirme çalışmaları |
Yok |
14) |
Final teslimi hazırlıkları |
Yok |
15) |
Final teslimi ve değerlendirilmesi |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
2 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
2 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |