Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF213 | ||||
Course Name: | Temel Farmakoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SABER YARI BOSTANABAD | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi: Saber YARI BOSTANABAD | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel Farmakoloji hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar 1 Farmakolojiye Giriş 2 Temel Farmakoloji 1 3 Temel Farmakoloji 2 4 Temel Farmakoloji 3 5 Otonom sinir sistemi farmakolojisi 6 Merkezi sinir sistemi ilaçları 1 7 Merkezi sinir sistemi ilaçları 2 8 Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 1 9 Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 2 10 Endokrin Sistem Farmakoloji - Antikoagülanlar 11 Solunum Sistemi İlaçları 12 Genel Anestezi(Anesthesia) - Nöromüsküler Bloke Edici İlaçlar 13 Lokal Anestezikler - Analjezikler 14 Kemoterapötikler 15 gastrointestinal sistem ilaçlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başarılı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakolojiye Giriş | |
2) | Temel Farmakoloji 1 | |
3) | Temel Farmakoloji 2 | |
4) | Temel Farmakoloji 3 | |
5) | Otonom sinir sistemi farmakolojisi | |
6) | Merkezi sinir sistemi ilaçları 1 | |
7) | Merkezi sinir sistemi ilaçları 2 | |
8) | Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 1 | |
9) | Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 2 | |
10) | Endokrin Sistem Farmakoloji - Antikoagülanlar | |
11) | Solunum Sistemi İlaçları | |
12) | Genel Anestezi(Anesthesia) - Nöromüsküler Bloke Edici İlaçlar | |
13) | Lokal Anestezikler - Analjezikler | |
14) | Kemoterapötikler 1 | |
15) | Kemoterapötikler 2 | |
16) | Gastrointestinal sistem ilaçlar | |
16) | Gastrointestinal sistem ilaçlar | |
16) | Gastrointestinal sistem ilaçlar | |
16) | Gastrointestinal sistem ilaçlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Blackboard a yüklenmiş |
Diğer Kaynaklar: | Kaynaklar: - Farmakoloji , Randa Hilal-Dandan; Goodman and Gilman - Farmakoloji. Lippincott; - Hemşirelik Fizyoterapi ve Sağlık Önlisans Bölümleri için Farmakoloji -Dr. Ayşe İncesu Gürel; References:: - Pharmacology , Randa Hilal-Dandan; Goodman and Gilman - Pharmacology. Lippincott; - Pharmacology for Nursing, Physiotherapy and Health Associate Degree Departments -Dr. Ayşe Incesu Gurel |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 32 | 2 | 64 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 66 |