Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR303 | ||||
Course Name: | Ortopedik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ortopedik yaralnmaları ve hastalıkları tanımlayabilmesi ve ortopedik hastalıklara uygun tedavi yöntemlerini belirleyerek planlaması ve uygulamasıdır. |
Dersin İçeriği: | Ortopedik yaralanmalar hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında tedavi planının hazırlanması ve uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaralanmalar sonucu farklı dokuların iyileşme süreçlerini tanımlar 2) Ortopedik yaralanmaları tanımlar 3) ortopedik hastalığı olan bireylere yönelik değerlendirme yöntemlerini belirleyerek tedavi planını pogramlar 4) Kanıta dayalı tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ortopedik Rehabilitasyon Giriş | |
2) | Diz Osteoartritinde Güncel Yaklaşımlar | |
2) | Diz Osteoartritinde Güncel Yaklaşımlar | |
3) | Donuk Omuz | |
4) | Faset Eklem Sendromu | |
5) | Omuz Sıkışma Sendromu | |
6) | Kalça Artroplasti Rehabilitasyonu | |
7) | Lateral Epikondilit | |
8) | Omuz İnstabilitesi ve Rehabilitasyonu | |
9) | Patellofemoral Ağrı Sendromu | |
10) | Rotator Cuff (Manşet) Yırtıkları | |
11) | Skapular Diskinezi ve Rehabilitasyonu | |
12) | Sporcularda Bel Ağrısı ve Tedavi Yaklaşımları | |
13) | Ön Çapraz Bağ Rekonstrüksiyonu sonrası Rehabilitasyon | |
14) | Genel tekrar ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton 2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007 3- Orthopedic Physical assessment ,Magee |
Diğer Kaynaklar: | 1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton 2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007 3- Orthopedic Physical assessment ,Magee |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 2 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 1 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 2 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 1 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 1 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 1 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ödevler | 3 | 6 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 132 |