Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR408 | ||||
Course Name: | Fizyoterapide Özel Konular II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Okan Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları yapabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders hamilelik, kadın doğum, kanser, kronik ağrı, migren, şiddet sonrası fizyoterapi ve yanıkta fizyoterapi ve rehabilitasyon gibi özel konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon prensiplerinin öğrenilmesi 2) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmesi yapabilme 3) Farklı ve spesifik alanlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon protokolü planlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yanık ve rehabilitasyonu | |
2) | Kanser ve rehabilitasyonu | |
3) | Sporcularda görülen omuz patolojileri | |
4) | Migren ve rehabilitasyon | |
5) | Şiddet sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
6) | Gebelikte görülen problemler | |
7) | Gebelikte görülen problemlerde fizyoterapi | |
8) | Spor yaralanmaları sonrası kognitif rehabilitasyon | |
9) | Ağrı ve Otonom disfonksiyon ilişkisi | |
10) | Vestibüler hastalıklarda değerlendirme | |
11) | Vestibüler problemlerde rehabilitasyon | |
12) | Kronik ağrı ve yönetimi | |
13) | Jinekolojik problemlerde rehabilitasyon | |
14) | Genel tekrar ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Jeannie Burt, Gwen White; “Lymphedema: A Breast Cancer Patient’s Guide to Prevention and Healing” Turner Publishing Company 2006 2- Hildegard Wittlinger; “Manuellen Lymphdrainage nach Dr. Vodder” Thieme Verlag 2008 3- Michael Földi; “Grundlagen der manuellen Lymphdrainage” Elservier |
Diğer Kaynaklar: | 1-Jeannie Burt, Gwen White; “Lymphedema: A Breast Cancer Patient’s Guide to Prevention and Healing” Turner Publishing Company 2006 2- Hildegard Wittlinger; “Manuellen Lymphdrainage nach Dr. Vodder” Thieme Verlag 2008 3- Michael Földi; “Grundlagen der manuellen Lymphdrainage” Elservier |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 2 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 2 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 2 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |