Dersin Amacı: |
Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Nedir?,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Spinal Kord Yaralanmalarında Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Şizofrenide Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Engelli Çocukların Ailelerinde Psikososyal Rehabilitasyon,Klinikte Psikososyal Yaklaşım; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikososyal Rehabilitasyon Nedir?
|
- |
2) |
Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu |
- |
3) |
Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
4) |
Travma Sonrası Uyum Aşamaları
|
- |
5) |
Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
6) |
İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
7) |
Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
8) |
Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
9) |
Spinal Kord Yaralanmalarında Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
10) |
Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
11) |
Şizofrenide Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
12) |
Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
13) |
Engelli Çocukların Ailelerinde Psikososyal Rehabilitasyon
|
- |
14) |
Klinikte Psikososyal Yaklaşım
|
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth
Heinemann,OxfordBoston, 1998.
2. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation,
Blacwell Publishing Ltd, 2007.
3. Fong Chan; Elizabeth Da Silva Cardoso; Julie A. Chronister. Understanding Psychosocial Adjustment to Chronic Illness and Disability: A Handbook for Evidence-Based Practitioners in Rehabilitation, Springer Publishing Company, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth
Heinemann,OxfordBoston, 1998.
2. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation,
Blacwell Publishing Ltd, 2007.
3. Fong Chan; Elizabeth Da Silva Cardoso; Julie A. Chronister. Understanding Psychosocial Adjustment to Chronic Illness and Disability: A Handbook for Evidence-Based Practitioners in Rehabilitation, Springer Publishing Company, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
1 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
1 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
1 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
1 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
|
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
|
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
|
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
|
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
|
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
1 |