Dersin Amacı: |
Genel mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve yöntemleri öğrenmek. İnsanlarda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini tanımak, bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıkları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders Mikroorganizmaların Tarihçesi, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Prokaryotik ve Eukaryotik Hücre Yapıları, Mikroorganizmaların Büyüme ve Çoğalması, Bakteri Morfoloji, Fizyoloji ve Beslenmesi, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri, Virüslerin Morfoloji ve Fizyolojisi, Fungiler (Küfler ve Mayalar), Parazitlerin Morfoloji ve Fizyolojisi, Beslenme ve Mikrobiyom, Mikroorganizmaların Sağlık ve Endüstriye Etkileri, İmmünite ve İmmün Cevap, Hastalık Etkenleri ve Kontrolü; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikroorganizmaların Tarihçesi ve Sınıflandırılması |
Blackboarda yüklü ders notları |
2) |
Mikroorganizmaların Büyüme ve Çoğalması |
Blackboarda yüklü ders notları |
3) |
Bakterilerin Morfolojisi, Fizyolojisi ve Beslenmesi |
Blackboarda yüklü ders notları |
4) |
Fungiler (Küfler ve Mayalar) |
Blackboarda yüklü ders notları |
5) |
Virüslerin Morfolojisi, Fizyolojisi, Üremesi ve Hastalık Etkenleri
|
Blackboarda yüklü ders notları |
6) |
Parazitlerin Morfoloji, Fizyolojisi, Üremesi ve Hastalık Etkenleri |
Blackboarda yüklü ders notları |
7) |
Normal flora, enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel kavramlar, enfeksiyon zinciri ve basamakları |
Blackboarda yüklü ders notları
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri |
Blackboarda yüklü ders notları |
10) |
Bakterilerin Sağlık ve Endüstriye Etkileri |
Blackboard'a yüklü ders notları
|
11) |
Beslenme ve Mikrobiyom
|
Blackboarda yüklü ders notları |
12) |
Mantarların Sağlık ve Endüstriye Etkileri |
Blackboarda yüklü ders notları |
13) |
Virüslerin Sağlık ve Endüstriye Etkileri |
Blackboarda yüklü ders notları |
14) |
İmmünite ve İmmün Cevap |
Blackboarda yüklü ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Levinson, W. (2009). Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Güneş Tıp Kitapevi
2. Tünger, A. Çavuşoğlu, C. Korkmaz, M. (2005). Asya Mikrobiyoloji, Asya Tıp
Kitapevi, İzmir. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Levinson, W. (2009). Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Güneş Tıp Kitapevi
2. Tünger, A. Çavuşoğlu, C. Korkmaz, M. (2005). Asya Mikrobiyoloji, Asya Tıp
Kitapevi, İzmir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. |
|
2) |
Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. |
|
3) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. |
|
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. |
1 |
7) |
Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. |
1 |
8) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. |
1 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. |
|
10) |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
|