Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM109
Course Name: Histoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Şinasi Bayram
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel histoloji bilgilerini, insan vücudunda yer alan hücre ve dokuların mikroskobik düzeydeki normal morfolojik yapı özelliklerini teorik olarak öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Örtü ve bez epiteli, bağ ve destek dokuları, kemik ve kıkırdak dokusu, kas dokusu, sinir dokusu yapı fonksiyon ilişkisi. Organ sistemlerine giriş, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem, lenfoid sistem, endokrin sistem, sinir sistem ve genital sistem yapı fonksiyon ilişkisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Meslek yaşamlarında karşılaşacakları dokuların yapılarını tanımlar.
2) Vücut sistemlerin histoloji ile ilgili temel bilgilerini yorumlar.
3) İlaç yan etkilerini kavrayabilmek için, vücut yapısı ile fonksiyon ilişkilerini yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Histolojiye Giriş ve Genel kavramlar -
2) Mikroskopların Kullanılması ve Histolojik İnceleme Yöntemleri -
3) Hücre Morfolojisi -
4) Epitel Dokusunun Genel Özellikleri; Örtü Epiteli -
5) Bez Epiteli -
6) Bağ Dokusunun Yapısı, Hücreleri ve Görevleri -
7) Kıkırdak Dokusu Yapısı -
7) Kıkırdak Dokusu Yapısı -
8) Kemik Dokusu Genel Özellikleri -
9) Kan Dokusunun Hücreleri -
10) Kan Dokusunun Hücrelerinin Özellikleri -
11) Kas Dokusunun Yapısı ve Türleri -
12) Sinir Dokunun Yapısı -
13) Sinir Dokunun Yapısı ve Organizasyonu -
14) Dokulara Genel Bakış -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pawlina W. (Ed) (2014). Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. İstanbul.
Palme Yayıncılık
Hürdag C. (Ed) (2016). BRS Hücre Biyolojisi ve Histolojisi. İstanbul.
Mescher AL. (Ed). (2018) Junquira Temel Histoloji. Güneş Tıp Kitabevi.
Eşrefoğlu M. (Ed). (2016). Genel Histoloji. İstanbul Tıp Kitabevleri
Diğer Kaynaklar: Pawlina W. (Ed) (2014). Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. İstanbul.
Palme Yayıncılık
Hürdag C. (Ed) (2016). BRS Hücre Biyolojisi ve Histolojisi. İstanbul.
Mescher AL. (Ed). (2018) Junquira Temel Histoloji. Güneş Tıp Kitabevi.
Eşrefoğlu M. (Ed). (2016). Genel Histoloji. İstanbul Tıp Kitabevleri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 1
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58