Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM303
Course Name: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: HEM102 - Hemşirelik Esasları
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Demet SÖKÜN AYAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuğun sağlının korunması,yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü gerekli bilgi, beceri ve tutum kazandırmak.
Dersin İçeriği: 0 - 18 yaş gurubu çocukların sağlıklı izlemini yapabilmek, büyüme ve gelişmelerini izlemek,normal olmayan durumları saptayabilmek konularında bilgi ve beceri kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk ve aileye sağlık eğitimi yapar Hastalık durumlarında, çocuk ve aileyi destekler Aile merkezli çocuk bakımı yapabilir
1) Sağlıklı ve hasta çocuğu ayırt eder Dünyada ve Ülkemizde çocuk sağlığı durumu ve sorunlarını bilir. Büyüme ve gelişme özelliklerini bilir Çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur
1) Aile merkezli çocuk bakımı yapabilir Sağlıklı çocuğun özelliklerini sıralar
2) Hasta ve ailesi ile sürekli iletişim halindedir. Sağlık ekibi ile uyumlu çalışır
2) Etik kurallar çerçevesinde, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde çalışır
2) Çocuk ve aileye sağlık eğitimi yapar Hastalık durumlarında, çocuk ve aileyi destekler Aile merkezli çocuk bakımı yapabilir Etik kurallar çerçevesinde, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde çalışır
3) Çocuk ve aileye sağlık eğitimi yapar Hastalık durumlarında, çocuk ve aileyi destekler
3) Etik kurallar çerçevesinde, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde çalışır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya'da çocuk sağlığının durumu -
2) Türkiye'de çocuk sağlığının durumu -
3) Hastalık ve hastane ortamının çocuğa etkileri ve uygun yaklaşım -
4) Çocukta İhmal ve istismar -
5) Büyüme ve gelişme -
6) Pediatrik tanılama -
7) Çocukluk çağında aşılar -
8) Anne sütü ve beslenme-Çocuklarda beslenme bozuklukları ve bakımı -
9) Yenidoğanın Değerlendirilmesi-Çocuklarda İlaç Uygulamaları -
10) Çocuk enfeksiyon hastalıkları -
11) Kalp hastalıkları ve bakım -
12) Solunum sistemi hastalıkları ve bakım -
13) Üriner sistemi hastalıkları ve bakım -
14) Nörolojik sistem hastalıkları ve bakım -
15) Final Haftası -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Conk Z.&Başbakkal Z.&Yılmaz Bal H. & Bolışık B.(2018).Pediatri Hemrişeliği, Akademisyen Kitabevi
Aydın D.& Aba Y.A (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı,İstanbul Tıp Kitapevi
Diğer Kaynaklar: Conk Z.&Başbakkal Z.&Yılmaz Bal H. & Bolışık B.(2018).Pediatri Hemrişeliği, Akademisyen Kitabevi
Aydın D.& Aba Y.A (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı,İstanbul Tıp Kitapevi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma.
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 70
Laboratuvar 15 30
Uygulama 14 112
Sunum / Seminer 15 30
Proje 15 30
Ödevler 15 45
Küçük Sınavlar 13 26
Ara Sınavlar 15 15
Toplam İş Yükü 358