Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM307
Course Name: Hemşirelikte Eğitim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANA LUIZA FERREIRA AYDOĞDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ana Luiza Ferreira Aydoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Hemşirelik bölümü felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda, öğrencilerin hemşirelik görevlerini yerine getirirken uygun öğretim yöntem ve teknikleri uygulayabilmeleri için yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, sunum teknikleri, sağlık hizmetlerinde hemşirenin eğitimci rolü, iletişim, mentorluk, sağlık eğitimi, öğrenme kuramları, hizmet içi eğitim, etik, yetişkin eğitimi, Eğitimde ölçme ve değerlendirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitime ilişkin temel kavramları bilir.
2) Eğitimi bilim olarak inceleyebilir ve eğitimin diğer bilimlerle olan bağlantısını kurup yorumlar
3) Toplumsal bir kurum olarak eğitimi ve toplumsal süreçlerdeki önemini kavrar.
4) Temel eğitim akımlarını bilir.
5) İnsanın gelişim evrelerinde öğrenim ve öğretim arasındaki ilişkiyi kavrar ve kullanır.
6) Öğrenme ile ilgili akımları bilir.
7) Öğrenim-öğretim faaliyetlerinin/sürecinin temel öğelerini kavrar.
8) Sağlık eğitim ilkelerini, amaçlarını, hedeflerini kavrar ve sağlığı geliştirmede kullanır.
9) Birey ve toplum eğitim yöntemlerini kavrar.
10) Eğitim araçlarını kavrar ve uygulamayı bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar. Blackboard'a yüklü ders notları.
2) Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma. Blackboard'a yüklü ders notları.
3) Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi. Blackboard'a yüklü ders notları.
4) Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü. Demonstrasyon ve Mentorluk. Blackboard'a yüklü ders notları.
5) Eğitimde İletişim Teknikleri Kullanma. Danışmanlık ve iletişim. Blackboard'a yüklü ders notları.
6) Öğrenme Kuramları. Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı. Blackboard'a yüklü ders notları.
7) Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım. Yetişkin Eğitimi. Blackboard'a yüklü ders notları.
8) Sağlık Eğitimi. Blackboard'a yüklü ders notları.
9) Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler. Blackboard'a yüklü ders notları.
10) Öğrenme Alanları Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma Blackboard'a yüklü ders notları.
11) Eğitimde Program Geliştirme. Blackboard'a yüklü ders notları.
12) Hizmet İçi Eğitim. Blackboard'a yüklü ders notları.
13) Eğitim ve Öğretimde Etik. Blackboard'a yüklü ders notları.
14) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmesi. Blackboard'a yüklü ders notları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blackboard sistemine PDF formatında ders notları yüklüdür.
The lecture notes are uploaded in PDF format to the Blackboard system.
Diğer Kaynaklar: 1. Bertan, M. Hemşirelikte Öğretim. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 2001.
2. Hacıalioğlu, N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2019.
3. Baykal, UT, Türkmen, EE. Hemşirelikte Yönetim. Akademi, İstanbul, 2022.
4. Sözen, C. Hemşirelikte Öğretim, Palme yayıncılık, Ankara, 2003.
5. Pektekin, Ç, Akın, S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim, Ankara, İstanbul Tıp Kitabevi, 2020.
6. Senemoğlu, Nuray. Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (25. baskı). Anı Yayıncılık, 2018.
7. Atılgan, H. (Ed). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 11. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık, 2018.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 2
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 2
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 3
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 2
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 2
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rol oynama
Seminer
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 4 4
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 2 4 8
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114