Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ING102 | ||||
Course Name: | Temel İngilizce II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ömer Fatih Başhan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin İngilizce dilinin temel yapısını hem metinsel hem de iletişimsel düzeyde kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kavrayış ile kendilerine verilen temel düzeyde İngilizce veriyi analiz edebilecek ve bu veriye doğru biçimde yanıt verebilecek olan öğrencilere hedef dili gerçek yaşam durumlarında kullanabilme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere temel İngilizce dilbilgisi ve becerilerini (okuma, konuşma, dinleme, yazma) kazandıracak biçimde tasarlanmıştır. Ders çeşitli dilbilgisi kuralları ve dil becerilerine yönelik etkinlikler içeren ünitelere bölünmüştür. Her hafta işlenecek ders saatleri tüm etkinliklere odaklanmaktadır. Bu odak noktaları iletişimin farklı yönleri için bir temel oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz dilinin temel yapısını kavrar. 2) Farklı zamanlarda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturur. 3) İngilizce yeni kelimeler öğrenir. 4) Temel konularda diyaloglar oluşturur. 5) Temel düzeyde okuma, anlama ve yazma becerileri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursa İlk Giriş | Yok |
2) | Unit 7: Fit for Life Grammar: Can & Can’t / Adverbs of manner | Yok |
3) | Unit 7: Fit for Life Grammar: Can & Can’t / Adverbs of manner | Yok |
4) | Unit 8: Foodie? Grammar: Countable and uncountable nouns / This, that, these, those | Yok |
5) | Unit 8: Foodie? Grammar: Countable and uncountable nouns / This, that, these, those | Yok |
6) | Unit 9: Seeing the World Grammar: Verb + infinitive vs. gerund / Should, could for advice and possibility | Yok |
7) | Unit 9: Seeing the World Grammar: Verb + infinitive vs. gerund / Should, could for advice and possibility | Yok |
8) | Ara Sınavlar | Yok |
9) | Unit 10: Life Stories Grammar: Simple past (affirmative statements / negative statements and questions) | Yok |
10) | Unit 10: Life Stories Grammar: Simple past (affirmative statements / negative statements and questions) | Yok |
11) | Unit 11: Planning Ahead Grammar: Going to / direct and indirect objects | Yok |
12) | Unit 11: Planning Ahead Grammar: Going to / direct and indirect objects | Yok |
13) | Unit 12: The Great Outdoors Grammar: Comparative adjectives / review of tenses | Yok |
14) | Unit 12: The Great Outdoors Grammar: Comparative adjectives / review of tenses | Yok |
15) | Konu Tekrarı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Diğer Kaynaklar: | - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 4 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | 5 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 5 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | 5 |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 5 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | 5 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 5 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 5 |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | ||||
Ödevler | 6 | 6 | 36 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 68 |