Dersin Amacı: |
Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi |
Dersin İçeriği: |
İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
2) |
İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
3) |
İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
4) |
Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
5) |
Ergonomi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
6) |
Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
7) |
Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
8) |
1. ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
Sağlık Hizmetlerinde İSG |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
10) |
Risk Analizi ve Değerlendirmesi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
11) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
12) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
13) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
14) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
15) |
FİNAL HAFTASI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
|
2) |
Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi |
|
3) |
Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak |
|
4) |
Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak |
|
5) |
Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek |
|
6) |
Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi |
|
7) |
Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak |
|
8) |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama |
|
9) |
Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
|