Dersin Amacı: |
Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi |
Dersin İçeriği: |
İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
2) |
İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
3) |
İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
4) |
Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
5) |
Ergonomi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
6) |
Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
7) |
Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
8) |
1. ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
Sağlık Hizmetlerinde İSG |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
10) |
Risk Analizi ve Değerlendirmesi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
11) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
12) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
13) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
14) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
15) |
FİNAL HAFTASI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|