Moleküler Biyoloji ve Genetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ISG201
Course Name: İş Sağlığı ve Güvenliği I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YAVUZ ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi
Dersin İçeriği: İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramı anlamak ve uygulamasını öğrenmek
2) 2. İş güvenliğinin yönetsel süreçlerdeki etkinliğini ve verimliliğini inceleme yeteneği kazanmak
3) 3. Derste edinilen kavramları günlük hayata uyarlayabilme becerisi kazanmak.
4) 4. Derste edinilen kavramları mesleklerinde uygulayabilme yeteneği kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı Ders notları ve diğer kaynaklar
2) İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı Ders notları ve diğer kaynaklar
3) İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) Ders notları ve diğer kaynaklar
4) Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni Ders notları ve diğer kaynaklar
5) Ergonomi Ders notları ve diğer kaynaklar
6) Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) Ders notları ve diğer kaynaklar
7) Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Ders notları ve diğer kaynaklar
8) 1. ARA SINAV HAFTASI
9) Sağlık Hizmetlerinde İSG Ders notları ve diğer kaynaklar
10) Risk Analizi ve Değerlendirmesi Ders notları ve diğer kaynaklar
11) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
12) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
13) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
14) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
15) FİNAL HAFTASI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları (Lecture notes)
Diğer Kaynaklar: Safety and Health at Work. Elsevier journal
Ericson, P. 1996. Practical Guide to Occupational Health and Safety. Elsevier
Occupational Health and Safety - A Multi-Regional Perspective, Manikam Pillay, Michael Tuck, IntechOpen, 2018.
Occupational Health and Safety, Sharon Clarke, Ronald J. Burke, Farnham, England : Routledge, 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek.
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak.
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak.
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 55