Dersin Amacı: |
Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi |
Dersin İçeriği: |
İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
2) |
İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
3) |
İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
4) |
Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
5) |
Ergonomi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
6) |
Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
7) |
Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
8) |
1. ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
Sağlık Hizmetlerinde İSG |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
10) |
Risk Analizi ve Değerlendirmesi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
11) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
12) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
13) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
14) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
15) |
FİNAL HAFTASI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
|
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
|
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
|
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
|
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
|
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
|
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
|
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
|
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
|
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
|
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|