ISL218 Marka YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ISL218
Course Name: Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HAZAL YAREN YALIRSU
Dersi Veren(ler): Irmak Bakioğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2) Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
3) Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4) İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
2) Ürün Kararları İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
2) Ürün Kararları İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
3) Marka Yönetimi İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
4) Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
5) Markanın Konumlandırması İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
6) Marka Değeri ve Ölçümü İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
7) Ara sınav
8) Rekabete Yönelik Marka Stratejileri İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
9) Rekabete Yönelik Marka Stratejileri İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
10) Marka Genişlemeleri İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
11) Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
12) Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Marka Stratejileri İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
13) Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).
Diğer Kaynaklar: İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100