İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISL322 | ||||
Course Name: | Türkiye Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA ŞENSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fatma Şensoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının analizini yapabilmek için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal çerçeveyi anlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçleri uluslararası ekonomik ve politik kırılmalar ile ilişkilendirilecektir. Bu bağlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma, sıcak para dönemi gibi süreç ve kavramlar ayrıntıları ile işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sorunları bilimsel yöntemlerle inceleyip etkin çözüm önerileri getirebilme. 2) Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslararası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilme. 3) Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilme. 4) İktisat politikası alanında öğrendikleriyle ülkenin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme. 5) Gerek kamu sektöründe gerekse özel sektörde gündemi takip edebilen ve kendini sürekli geliştiren bir birey olarak çalışabilme 6) İnsan haklarına saygılı, demokratik bir birey olarak yetişip, iktisadi problemlere yaklaşımında toplumun genel refahını düşünerek hareket edebilme. 7) Teorik bilgiyi pratiğe aktarabilme ve bunu başka insanlarla paylaşabilme. 8) Türkçeyi etkin bir bilim dili olarak kullanabilme. 9) Ekonomik gündemi takip etme alışkanlığı kazanıp, bu gündemi yorumlayabilme. 10) Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarihsel gelişme, Osmanlı Devleti’nden kalan üretim yapısı, kurumlar | Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009 |
2) | Kuruluş yılları, ilkelerin belirlenmesi, yasal ve kurumsal düzenlemeler | Kazgan, (2009); Kepenek, (2019) |
3) | Devletçilik ve sanayileşme, dönemin sermaye hareketleri, TCMB’nin kuruluşu | Kazgan, (2009); Kepenek (2019); Parasız, (2011) |
4) | Toplumsal dönüşüm, ekonomi politikalarının biçimlenmesi | Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020); Alkin, (2019) |
5) | Planlı gelişmenin dayanakları | Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Parasız, (2009); Eğilmez, (2020) |
6) | Ekonomi politikasında köklü dönüşüm, 1980 dönüşümü | Kazgan, (2009); Kepenek (2019), Eğilmez (2020) |
7) | Para politikaları ve bankacılık, kamu kesimi ve maliye politikası | Parasız, (2009); Parasız, (2011) |
8) | Ekonominin dış dünyası | Eğilmez, (2020); Alkin, (2019) |
9) | Sektörlerin gelişimi, Tarım, sanayi ve hizmetler | Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020) |
10) | Toplumsal ekonomi | Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez (2020) |
11) | Nüfus, işgücü ve çalışma yaşamı | Eğilmez, (2020) |
12) | Ulusal üretim | Kepenek, (2019) |
13) | Gelir dağılımı | Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020) |
14) | Genel denge ve fiyatlar | Eğilmez, (2020) |
Ders Notları / Kitaplar: | Kepenek, Yakup. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2019; Eğilmez, Mahfi. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2020; Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019; Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009 Eğilmez, Mahfi. Makro Ekonomi Türkiye’den Örneklerle. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2015; Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019; Parasız İlker. Para Banka ve Finansal Piyasalar. Ezgi Kitabevi. Bursa, 2009; Parasız, İlker. Merkez Bankacılığı ve Para Politikası. Ezgi Kitabevi.Bursa,2011. |
Diğer Kaynaklar: | Kepenek, Yakup. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2019; Eğilmez, Mahfi. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2020; Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019; Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009 Eğilmez, Mahfi. Makro Ekonomi Türkiye’den Örneklerle. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2015; Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019; Parasız İlker. Para Banka ve Finansal Piyasalar. Ezgi Kitabevi. Bursa, 2009; Parasız, İlker. Merkez Bankacılığı ve Para Politikası. Ezgi Kitabevi.Bursa,2011. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 110 |