Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG102 | ||||
Course Name: | Moleküler Biyolojiye Giriş II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EBUZER KALYONCU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi EBUZER KALYONCU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Belirlenen ders içeriği ile aşağıdaki temel kazanımların sağlanması hedeflenmiştir; - Prokaryotlarda transkripsiyonun kontrolü, regülasyonunu ve transkripsiyon kompleksini bilebilmeli - Ökaryotlarda transkripsiyonun kontrolü, regülasyonunu ve transkripsiyon kompleksini bilebilmeli. - Transkripsiyonel faktörlerin nukleus dışına taşınması bilebilmeli. - RNA’nın işlenmesi ve splaysing mekanizmalarını bilebilmeli. - RNA editleme ve transkripsiyon sonra gen regülasyonlarını kavrayabilmeli. - Translasyon mekanizmalarını öğrenebilmeli. - Post-translasyonal kontrol nasıl gerçeleşir bilebilmeli. - Gen regülasyonlarında görev alan epigenetik mekanizmaları kavrayabilmeli. - Genomik damgalama, X kromozom inaktivasonu, transposable elements, epigenetik miras ve allelik dışlanma gibi gen regülasyonlarında görev alan epigenetik regülasyonların önemini anlayabilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bakterilerde Transkripsiyon I | |
2) | Bakterilerde Transkripsiyon II | |
3) | Ökaryotlarda Transkripsiyon I | |
4) | Ökaryotlarda Transkripsiyon II | |
5) | Gen Regülasyonunun Epigenetik Mekanizmaları - I | |
6) | Gen Regülasyonunun Epigenetik Mekanizmaları - II | |
7) | Nukleusa Giriş ve Çıkışlar | |
8) | Ara sınav | |
9) | RNA'nın İşlenmesi I | |
10) | RNA'nın İşlenmesi II | |
11) | Çekirdek ve sitoplazmada RNA döngüsü | |
11) | RNA'nın İşlenmesi III | |
12) | RNA editing | |
13) | Translasyon | |
14) | Translasyon mekanizması | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. | 3 |
2) | Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. | 3 |
3) | Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır | 1 |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. | 3 |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. | 1 |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. | 3 |
7) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 3 |
8) | Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. | 3 |
10) | Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. | 3 |
11) | Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. | 1 |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. | 2 |
13) | Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. | 3 |
14) | Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 36 | 36 | ||||
Final | 1 | 42 | 42 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |