Moleküler Biyoloji ve Genetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG208
Course Name: Akademik Araştırma ve Yazı Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLÇİN ÖZEVCİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Gülçin ÖZEVCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere araştırma yapabilmeleri ve araştırma sonuçlarını akademik rapor olarak etik ilkelere uygun şekilde sunabilmeleri için akademik araştırma konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; akademik kaynak türleri, akademik yayın tarama ve inceleme, akademik yazı stilleri, akademik sunum türleri, kaynak gösterme ve intihal konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir konu hakkında araştırma yapabilme
2) Akademik kompozisyon yazabilme
3) Etik ilkelere uyma
4) Kaynak gösterme ve alıntı yapma becerisi kazanabilme
5) İntihalden kaçınma
6) Akademik araştırma planı yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı ve ders tanımlama: Çalışma ve iletişim becerileri neden önemlidir? Blackboarda yüklenmiş ders notları
2) Derslerden en iyi şekilde yararlanma: Farklı bilgi kaynaklarıyla çalışma Blackboarda yüklenmiş ders notları
3) Bilimsel yayın türleri ve bilimsel okuma teknikleri Blackboarda yüklenmiş ders notları
4) Akademik yazı stilleri Blackboarda yüklenmiş ders notları
5) Akademik yazı yazma Blackboarda yüklenmiş ders notları
6) Rapor yazımı Blackboarda yüklenmiş ders notları
7) Grup çalışması Blackboarda yüklenmiş ders notları
8) İntihalden kaçınma Blackboarda yüklenmiş ders notları
9) Akademik sunum hazırlama Blackboarda yüklenmiş ders notları
10) Akademik sunum değerlendirme Blackboarda yüklenmiş ders notları
11) Akademik poster dizaynı Blackboarda yüklenmiş ders notları
12) Revizyondan en iyi şekilde yararlanma Blackboarda yüklenmiş ders notları
13) Sınav sürecinden en iyi şekilde yararlanma Blackboarda yüklenmiş ders notları
14) Genel değerlendirme, poster sunumları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: İbrahim Arslanoğlu, 2016. Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri: Ders Notları. Gazi Kitabevi.
Ercan, T., Daşlı, Y., & Biçer, E. B. (2021). Bilimsel Bilgide Etik ve İntihal. Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 45(1), 91-108.
Yaşar, E. (2018). Akademik İntihal, Nedenleri ve Çözüm Önerileri. International Journal of Scholars in Education, 1(1), 34-44.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 2
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 1
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 2
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 3
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 1
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 3
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 3
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 1
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 1
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 3
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 1 1
Rapor Teslimi 1 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114