Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı ve ders tanımlama: Çalışma ve iletişim becerileri neden önemlidir? |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
2) |
Derslerden en iyi şekilde yararlanma: Farklı bilgi kaynaklarıyla çalışma |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
3) |
Bilimsel yayın türleri ve bilimsel okuma teknikleri |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
4) |
Akademik yazı stilleri |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
5) |
Akademik yazı yazma |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
6) |
Rapor yazımı |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
7) |
Grup çalışması |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
8) |
İntihalden kaçınma |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
9) |
Akademik sunum hazırlama |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
10) |
Akademik sunum değerlendirme |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
11) |
Akademik poster dizaynı |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
12) |
Revizyondan en iyi şekilde yararlanma |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
13) |
Sınav sürecinden en iyi şekilde yararlanma |
Blackboarda yüklenmiş ders notları |
14) |
Genel değerlendirme, poster sunumları |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
2 |
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
1 |
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
|
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
2 |
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
3 |
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1 |
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
3 |
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
3 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
3 |
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
1 |
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
1 |
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
3 |
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
|
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|