Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinirbilimde farkli model organizmalar |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
2) |
Sinirbilimde farkli model organizmalar |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
3) |
Nöron tipleri ve nöroglialar, miyelinasyon |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
4) |
Nöronal ileti ve Aksiyon Potansiyeli |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
5) |
Sinaptik Aktarım ve Nörotransmiterler |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
6) |
Nörotransmiter reseptörleri ve sinyal yolakları |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
7) |
Beyin gelisiminin moleküler mekanizmalari |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Görmenin moleküler mekanizması |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
10) |
İşitme ve dengenin moleküler mekanizması |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
11) |
Nöral kök hücreler |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
12) |
Sinirbilimde güncel konular: Covid-19 ve nörolojik semptomları |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
13) |
Sinirbilimde güncel konular: Beyin ve bağırsak aksisi |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
14) |
Sinirbilimde güncel konular: İnsan Beyin Projesi (Human Brain PRoject), Neuralink |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
15) |
Sinirbilimde güncel konular: Model organizmalarla yapılan çalışmalar (RNAinterfreans, morfolino teknikleri ile makale analizi) |
Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006) |
16) |
Final Sınavı |
|
17) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MArk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
- Principles of Neuroscience, Fifth Edition, Eric Kandel
- Neuroscience with Neurons in Action, Fifth Edition, Dale Purves, George J. Augustine, David Fitzpatrick and William C. Hall (Nov 4, 2011) |
Diğer Kaynaklar: |
- Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MArk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
- Principles of Neuroscience, Fifth Edition, Eric Kandel
- Neuroscience with Neurons in Action, Fifth Edition, Dale Purves, George J. Augustine, David Fitzpatrick and William C. Hall (Nov 4, 2011) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
2 |
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
3 |
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
2 |
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
2 |
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
3 |
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
3 |
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
2 |
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
3 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
3 |
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
2 |
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
2 |
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
2 |
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
3 |
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
2 |