Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM302
Course Name: Mimari Tasarım V (Stüdyo)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÜRÜN BİÇER
Dersi Veren(ler): Dr. Ürün Biçer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında, mimari bir fikrin, analiz edilip, sorgulanıp, tartışılması ardından bir projeye dönüştürülmesi hedeflenir. Bu kapsamda “Toplu Konut" kavramı tartışılacak buna ilişkin sorulacak sorulara alınan yanıtlar doğrultusunda, proje yürütülecektir. Kullanıcıların toplu konut ve mimari çevreleri ile ilişkilerini, mekan kavramını algılama, sorgulama ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Uygulamalı stüdyo çalışmalarından oluşur. Bu uygulamalar, plan okumaları ve kuramsal açıklamalarla desteklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) DÜŞÜNME: Tasarım ile ilgili temel kavramları anlama; görsel algılama, soyutlama ve üç boyutlu düşünebilme becerisini geliştirme; Soyut düşünceyi somutlaştırabilme, somut olanı soyutlayabilme becerisini geliştirme (bilginin dönüştürülmesi)
2) ALGILAMA: Çevreyi algılamayı öğrenme (farkındalık geliştirme); Mimarinin insanla ve doğal/yapay çevresiyle ilişkisini anlama
3) DENEYİMLEME: Bireysel Tasarım sürecini (başlangıç düzeyinde) tanıma ve deneyimleme; düşünme, problem çözebilme, araştırma, sorgulama becerisi kazanma; kendi düşünme yöntemini keşfetme
4) ÜRETME VE PAYLAŞMA: Takım çalışmasını, bilgi paylaşmayı ve birlikte üretmeyi öğrenme; Eleştiri ve öz eleştiri becerisini geliştirme
5) İFADE ETME: Mimari tasarım dilini öğrenme, mimari iletişim becerilerini geliştirme; Düşünceyi ifade etme tekniklerini kullanma becerisini, mimari temsi araçlarıyla ve elemanlarla ifade edebilme becerisini geliştirme (eskiz, ölçekli çizim, video, maket, …)

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Derse yaklaşımın anlatılması, Öğrenciden beklenenlerin açıklanması Yok
2) Giriş, proje stüdyosunun işleyişi ve proje konusu hakkında bilgilendirme. Proje alanlarının belirlenmesi Yok
3) Proje alanlarının seçim kriterleri, kullanım senaryosu oluşturma ve sunumu Yok
4) Vaziyet planı ve çevre analizleri Yok
5) Proje alanları üzerinde eskiz çalışması ve değerlendirilmesi Yok
6) Stüdyo, ön program geliştirme ve üçüncü boyutta programı yerleştirme. (Plan-kesit eskiz çalışması) Yok
7) Stüdyo 1/500 vaziyet planı, 1/200 kat planları Yok
8) Ara Juri Yok
9) Stüdyo 1/200 kat planları 1/200 kesitler, maket, 3B çalışmalar Yok
10) Stüdyo, 1/200 kat planları 1/200 kesitler, maket, 3B çalışmalar Yok
11) Stüdyo, 1/200 kat planları 1/200 kesitler, maket, 3B çalışmalar Yok
12) Stüdyo, maket, 3B çalışmalar Yok
13) Stüdyo, maket, 3B çalışmalar Yok
14) Stüdyo, Final öncesi sunumların hazırlanması ve kontrolü Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimarlık Dergileri, Ara sunumlar için öğrencilere çeşitli görsel ve yazılı kaynaklar
sunulacaktır.
Diğer Kaynaklar: Architecture Magazines, Various visual and written resources for students for interim presentations
will be presented.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi 3
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi 1
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak 1
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak 1
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek 2
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi 3
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak 1
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama 1
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 104
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Proje 14 14
Ara Juri 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 246