Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY208 | ||||
Course Name: | Pediatrik Odyoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pediatrik grupta uygulanan subjektif ve objektif işitsel testlerin yapılmasında gerekli olan bilgi ve becerilerin edinilmesini sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | 1. Çocuklarda işitme neden önemlidir? 2. İşitme kaybının erken tanılanması 3. Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları 4. Ülkemizde ulusal işitme taraması programları 5. Çocuklarda odyolojik değerlendirme 6. Çocuklarda odyolojik değerlendirme 2 7. Genel tekrar 8. Orta kulak ölçümleri 9. Elektrofizyolojik değerlendirme 10. İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi 11. Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi 12. CI değerlendirmesi 13. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 14. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2 |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aile eğitimi ve danışmanlığı ile doğru yönlendirmeleri yapabilme 1) Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilme 2) Bebek ve çocuklarda kullanılan terimleri bilebilme 3) Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilebilme 4) İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilebilme ve uygulayabilme 5) İşitme kaybı teşhisini koyabilme ve rehabilitasyon sürecini başlatabilme 6) Pediatrik gruptaki işitme teknolojilerini bilebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuklarda işitme neden önemlidir? | yok |
2) | İşitme kaybının erken tanılanması | yok |
3) | Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları | yok |
4) | Türkiye'de ulusal işitme taraması programları | yok |
5) | Çocuklarda odyolojik değerlendirme | yok |
6) | Çocuklarda odyolojik değerlendirme 2 | yok |
7) | Genel tekrar | yok |
8) | Orta kulak ölçümleri | yok |
9) | Elektrofizyolojik değerlendirme | yok |
10) | İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi | yok |
11) | Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi | yok |
12) | Koklear implant değerlendirmesi | yok |
13) | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu | yok |
14) | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2 | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | -Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi -Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ -Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p. 545-563. |
Diğer Kaynaklar: | -Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi -Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ -Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p. 545-563. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 3 | % 0 |
Projeler | 3 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 10 | 7 | 70 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 113 |