Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY301 | ||||
Course Name: | İşitme Cihazları ve Amplifikasyon Sistemleri Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bebek, çocuk ve yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Tarihçe,İşitme cihazı temel sistemleri,İşitme cihazı tipleri ve özellikleri,Elektroakustik performans ve ölçümü,İşitme cihazı ve kulak kalıpları,İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri,Kompresyon ve gürültü azaltımı yöntemleri,İşitme cihazlarının programlanması,İşitme cihazlarında kullanılan algoritmalar,Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 İşitme cihazları ve genel özelliklerini sınıflandırabilecektir 2 İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri uygular 3 İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinir 4 İşitme cihazlarının adaptasyonunun yapılması konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır 5 İşitme kaybına göre uygun işitme cihazını seçebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 İletişim bozuklukları ve rehabilitasyon 2 İşitsel rehabilitasyon programı ve temel adımları 3 Koklear disfonksiyonun etkileri ve frekans seçiciliği 4 İşitme cihazından faydalanan koklear disfonksiyon 5 İşitsel rehabilitasyon programına eklenebilinecek işitme kaybı tip ve dereceleri 6 İşitme engelli hastaların değerlendirilmesi 1 7 Vize Sınavı 8 İşitme engelli hastaların değerlendirilmesi 2 9 İşitme cihazının temel parçaları 10 İşitme cihazları çeşitleri ve farklı tip işitme kayıplarında kullanımları 11 Kişisel işitme cihazlarının temel özelliklerinin belirtilmesi ayrılması 12 İşitme cihazı seçimi 13 CROSS-BICROSS işitme cihazları 14 Genel değerlendirme | Hearing Aids Clinical Audiology |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 1 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 2 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Ödev | 1 | % 13 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 5 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 152 |