Odyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY401
Course Name: Klinik Uygulama I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
13
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Objektif ve subjektif işitme testlerinin hasta üzerinde uygulanarak pratik kazanılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: 1 Klinik kuralları oryantasyonu
2 Saf Ses Odyometri Uygulama
3 Konuşma Odyometrisi Uygulama
4 Timpanomteri Testi Uygulama
5 Akustik Refleks Testi Uygulama
6 ABR Testi Uygulama
7 OAE Test Uygulama
8 ASSR Testi Uygulama
9 İşitme Cihazi Fitting Uygulama
10 VNG ve Kalorik Test Uygulama
11 VEMP Testi Uygulama
12 VHIT Uygulama
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlayabilme
2) Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilme
3) Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilme
4) Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt edebilme
5) Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirebilme
6) İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilme
7) İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik kuralları oryantasyonu Yok
2) Saf Ses Odyometri Uygulama Yok
3) Konuşma Odyometrisi Uygulama Yok
3) Konuşma Odyometrisi Uygulama Yok
4) Timpanomteri Testi Uygulama Yok
5) Akustik Refleks Testi Uygulama Yok
6) ABR Testi Uygulama Yok
7) OAE Test Uygulama Yok
7) OAE Test Uygulama Yok
8) ASSR Testi Uygulama Yok
9) İşitme Cihazi Fitting Uygulama Yok
10) VNG ve Kalorik Test Uygulama Yok
11) VEMP Testi Uygulama Yok
11) VEMP Testi Uygulama Yok
12) VHIT Uygulama Yok
13) Genel Değerlendirme Yok
14) Genel Değerlendirme Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016
Diğer Kaynaklar: -Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
-Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 3
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 3
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 3
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 3
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 14 % 0
Uygulama 8 % 0
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 112
Uygulama 14 112
Derse Özgü Staj 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 1 2
Rapor Teslimi 6 24
Final 1 2
Toplam İş Yükü 392