Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY401 | ||||
Course Name: | Klinik Uygulama I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Objektif ve subjektif işitme testlerinin hasta üzerinde uygulanarak pratik kazanılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | 1 Klinik kuralları oryantasyonu 2 Saf Ses Odyometri Uygulama 3 Konuşma Odyometrisi Uygulama 4 Timpanomteri Testi Uygulama 5 Akustik Refleks Testi Uygulama 6 ABR Testi Uygulama 7 OAE Test Uygulama 8 ASSR Testi Uygulama 9 İşitme Cihazi Fitting Uygulama 10 VNG ve Kalorik Test Uygulama 11 VEMP Testi Uygulama 12 VHIT Uygulama 13 Genel Değerlendirme 14 Genel Değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlayabilme 2) Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilme 3) Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilme 4) Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt edebilme 5) Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirebilme 6) İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilme 7) İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik kuralları oryantasyonu | Yok |
2) | Saf Ses Odyometri Uygulama | Yok |
3) | Konuşma Odyometrisi Uygulama | Yok |
3) | Konuşma Odyometrisi Uygulama | Yok |
4) | Timpanomteri Testi Uygulama | Yok |
5) | Akustik Refleks Testi Uygulama | Yok |
6) | ABR Testi Uygulama | Yok |
7) | OAE Test Uygulama | Yok |
7) | OAE Test Uygulama | Yok |
8) | ASSR Testi Uygulama | Yok |
9) | İşitme Cihazi Fitting Uygulama | Yok |
10) | VNG ve Kalorik Test Uygulama | Yok |
11) | VEMP Testi Uygulama | Yok |
11) | VEMP Testi Uygulama | Yok |
12) | VHIT Uygulama | Yok |
13) | Genel Değerlendirme | Yok |
14) | Genel Değerlendirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 |
Diğer Kaynaklar: | -Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. -Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 8 | % 0 |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Uygulama | 14 | 112 |
Derse Özgü Staj | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 6 | 24 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 392 |