Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI109
Course Name: Sosyal Sorumluluk Ve Etik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BERRA KEÇECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Berra KEÇECİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal sorumluluk, etik ve meslek etiği konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders sosyal sorumluluk ve etiğin toplumsal ve mesleki anlamda nasıl işlediği ve önemi konusunu içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci etik kavramını açıklayabilir.
2) Öğrenciler karşılaştıkları vakaları etik çerçevede değerlendirebilir
3) Öğrenci sosyal sorumluluk kavramını açıklayabilir.
4) Vakaları etik ikilemler kapsamında değerlendirebilir.
5) TPD etik kurallarını bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik kavramı, tanımı, felsefi ve tarihsel arka planı, yaklaşım ve kuramlar- Vaka Örnekleri
2) Etik ikilemler, uygulamada etik- Vaka Örnekleri
3) Sosyalleşme süreci ve etik- Vaka Örnekleri
4) Değerler ve etik- Vaka Örnekleri
5) Davranışlar (bireysel ve toplumsal) ve etik- Vaka Örnekleri
6) Karar verme süreci ve etik- Vaka Örnekleri
7) Meslek etiği kavramı- Vaka Örnekleri
8) Meslek etiği kavramı- Vaka Örnekleri
9) TPD etik kuralları- Vaka Örnekleri
10) Vaka örnekleri
11) Sosyal sorumluluk, gönüllülük ve etik- Vaka Örnekleri
11) Sosyal sorumluluk, gönüllülük ve etik- Vaka Örnekleri
12) Sosyal sorumluluk ve kültür- Vaka Örnekleri
13) Sosyal sorumluluk ve liderlik- Vaka Örnekleri
14) Vaka Örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Aydın, İ. (2010). Etik. Ankara: Pegem.
Güdücü, B. & Demir, M. A. (2023). Etik ve sosyal sorumluluk. Nobel.
Kılıç, T. Etik ve Sosyal Sorumluluk. Gazi Kitabevi, Ankara, 2017

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması 1
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması 1
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi 1
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması 1
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması 1
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması 1
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması 1
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması 1
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması 1
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması 3
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması 1
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 5 5 25
Ödevler 1 14 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 107