Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI201 | ||||
Course Name: | Gelişim Psikolojisi-I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BERRA KEÇECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Berra KEÇECİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı insan gelişiminin doğum öncesi dönemden başlayarak ergenlik dönemine kadar geçen süreçte fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal gelişimin özelliklerini tanıma, anlama ve ayırt edebilmedir |
Dersin İçeriği: | Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri, bebeklik ve çocukluk döneminde bedensel, bilişsel, kişilik ve ahlak gelişimi, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğum öncesinden başlayarak yaşam boyu değişim ve sabitlikleri izleyen gelişim psikolojisi alanını ve temel kuramlarını açıklayabilmeli 2) Bebeklik, erken çocukluk, okul öncesi evrelerini biyolojik, davranışsal, bilişsel ve psikososyal gelişim açısından karşılaştırabilmeli 3) Kişilik gelişimini farklı kuramlar çerçevesinde analiz edebilmeli 4) Farklı gelişim dönemlerindeki bireylerin kişilik gelişimlerini tartışabilmeli 5) Anormal ya da patolojik sorunları farkettiğinde, bu sorunların gelişimin hangi dönemlerinde, hangi ilişki düzeyinde nasıl etkiler ile oluşmuş olabildiğine dair yorum yapabilmeli, çocuk çevre-aile ilişkisinin bu sorunlar ile ilişkisini kurabilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim psikolojisine giriş | |
2) | Gelişim psikolojisinin temel kavramları | |
3) | Freud'un psikoseksüel gelişim kuramı | |
4) | Doğum ve erken bebeklik dönemi | |
5) | Bağlanma ve ayrılma bireyselleşme | |
6) | Erikson'un psikososyal gelişim kuramı | |
7) | Jung ve Horney'in kişilik gelişim kuramları | |
8) | Piaget'nin bilişsel gelişim kuramı | |
9) | Bruner ve Vygotsky 'n sosyokültürel bilişsel kuramı | |
10) | Skinner'ın davranışsal kuramı, Bandura'nın sosyal bilişsel kuramı | |
11) | Kohlberg'in ahlak kuramı | |
12) | Lorenz ve Bronfenbrenner'ın etolojik ve ekolojik kuramı | |
13) | Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramı | |
14) | Ailenin çocuk üzerindeki etkileri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.- Onur, B. (2008). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (8. Baskı). İmge Kitapevi Yayınlar, Ankara.- Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar. Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 5 | 3 | 15 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 5 | 3 | 15 | ||||
Ödevler | 7 | 3 | 21 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 137 |