Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Preparing research proposal |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
2) |
Preparing research proposal II |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
3) |
Preparing research proposal III |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
4) |
Literature review and preparing introduction part |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
5) |
Preparing introduction part II |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
6) |
Preparing research design process |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
7) |
Preparing measurement process |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
8) |
Preparing method part |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
9) |
Preparing method part II |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
10) |
Preparing expected results part |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
11) |
Interpreting expected findings and preparing results |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
12) |
Preparing discussion and results sections |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
13) |
Completing research paper |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
14) |
Completing research paper II |
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2021). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (10. Basımdan çeviri), Ankara: Nobel Yayınları.
Lecture Notes
Articles from literature
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To investigate individuals’ cognitive, emotional, and behavioral processes in scientific perspective and to have general information about psychology theories |
|
2) |
To have main application skills regarding applied psychology |
|
3) |
To figure out, determine, formulate, and develop problem solving skills regarding individuals’ cognitive, emotional, and behavioral processes and problems |
|
4) |
To determine individuals’ problems faced in their developmental stages, to develop problem solving skills for these problems, and to have information about consultation when needed |
|
5) |
To have information regarding measurement and evaluation tools that are used in different subbranches of psychology |
|
6) |
To have basic level of information and skills regarding observation and interview techniques |
|
7) |
To have professional and ethical responsibility information and awareness |
|
8) |
To have skills to conduct independent research using appropriate qualitative and quantitative accumulation of knowledge in psychology |
|
9) |
To have a skill regarding data collection, analysis, interpretation and report |
|
10) |
To have awareness regarding empathy, interpersonal sensitivity, individual and social processes and problems |
|
11) |
To determine factors that affect psychological well-being in industrial and organizational structures |
|
12) |
To share acquired information related to psychology with different individuals and institutions and inform them |
|