Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI210
Course Name: Endüstri Ve Örgüt Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SELEN TÜTÜNCÜ
Dersi Veren(ler): Selen Tütüncü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikolojinin organizasyonlarda ve iş ortamında uygulanmasını inceler. Çalışan psikolojisi, performans değerlendirilmesi, motivasyon ve iş tatmini, örgütsel davranış, liderlik ve yönetim gibi konular inceleme alanındadır.


Dersin İçeriği: Bu ders iş ve endüstri ortamında insan davranışları, psikolojik ve sosyal süreçleri, iş analizi, personel seçimi, işe uyum, mesleki eğitim, performans ölçümü, işten çıkarma, pozisyon düşürme, iş büyütme, gelişme ve değişim, güdülenme ve liderlik kavramlarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı organizasyon ve endüstrilerde örgütsel davranışın altında yatan teori ve prensipleri öğrenebilir.
2) İş analizi, çalışanları değerlendirme, seçme ve eğitme gibi konularda gerekli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olabilir..
3) Farklı organizasyon ve endüstrilerde psikolojik testler uygulamayı ve karşılaştırmayı bilir.
4) Performans değerlendirme hakkında bilgi sahibi olabilir.
5) İş doyumu, iş ilgisi, örgütsel bağlılık konularını araştırabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Endüstriyel /Örgütsel Psikolojiye ve Giriş Riggio, R. E. (2014).Endüstri ve Örgü̈t psikolojisine Giriş (Çev. Ed. Belkıs Özkara), Nobel Akademik yayıncılık Endüstri ve Örgüt Psikolojisi EĞİTİM KİTABEVİ Bölüm Yazarları: Prof. Dr. Musa Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Vicdan Altınok, Yrd. Doç. Dr. Hasan Bozgeyikli, Yrd. Doç. Dr. Coşkun Arslan, Yrd. Doç. Dr. Şahin Kesici, Arş.Gör. Ayşe Negiş .Derleyici: Hüseyin Izgar
2) 2. Örgüt Teorileri
3) 3. Örgüt Teorileri II
4) 4. Bireysel Farklılıklar ve Değerlendirme
5) 4. Bireysel Farklılıklar ve Değerlendirme
6) 6. İş Analizi ve İş Performansı
7) 7. Olumlu İşgören Davranışları
8) 8. Olumsuz İşgören Davranışları
9) 9. İşyerinde Stres
10) 10. Liderlik
11) 11. Personel Seçimi
12) 12. Motivasyon
13) 13. İş doyumu
14) 14. Örgütsel İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Riggio, R. E. (2014).Endüstri ve Örgü̈t psikolojisine Giriş (Çev. Ed. Belkıs Özkara), Nobel Akademik yayıncılık
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi EĞİTİM KİTABEVİ Bölüm Yazarları: Prof. Dr. Musa Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Vicdan Altınok, Yrd. Doç. Dr. Hasan Bozgeyikli, Yrd. Doç. Dr. Coşkun Arslan, Yrd. Doç. Dr. Şahin Kesici, Arş.Gör. Ayşe Negiş .Derleyici: Hüseyin Izgar
Diğer Kaynaklar: Riggio, R. E. (2014).Endüstri ve Örgü̈t psikolojisine Giriş (Çev. Ed. Belkıs Özkara), Nobel Akademik yayıncılık
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi EĞİTİM KİTABEVİ Bölüm Yazarları: Prof. Dr. Musa Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Vicdan Altınok, Yrd. Doç. Dr. Hasan Bozgeyikli, Yrd. Doç. Dr. Coşkun Arslan, Yrd. Doç. Dr. Şahin Kesici, Arş.Gör. Ayşe Negiş .Derleyici: Hüseyin Izgar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 1 3 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 91