Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI212 | ||||
Course Name: | Gelişim Psikolojisi-II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BERRA KEÇECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Berra KEÇECİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, ergenlik döneminden yaşlılık döneminde kadar bireylerin fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal boyutlarda gelişim ve değişimlerini teorik kuramlar açısından ele almaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ergenlik döneminin temel özellikleri ve bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik ve ahlak gelişimi, ergenlik döneminde karşılaşılabilecek gelişim sorunları, ergenlik döneminde aile ve akranlara ilişkiler; genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, yakın ilişki kurma, çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte aile kurma ve ebeveynlerle ilişkiler; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri ve yaşlılıkta emeklilik ve ölüm kaygısı konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ergenlik dönemini tanıyabilmeli 2) Ergenlik döneminde gelişen problemlerin, gelişimsel süreçten mi yoksa patolojik bir durumdan mı kaynaklandığının ayrımına varabilmeli 3) Ergen bir bireye nasıl yaklaşılması gerektiğini kritize edebilmeli 4) Yetişkinlik döneminin gelişimsel krizleri hakkında fikir sahibi olmalı, çevresindeki yetişkinlerin bu süreçlerini kendi zihnide anlamlandırabilmeli 5) Yaşlıların yaşadığı gelişimsel süreçlere ve ölüm kaygısına ilişkin empati becerisi kazanmalı, bu farkındalık becerisi ile çevresindeki yaşlılara daha özenli yaklaşabilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergenlik döneminin temel özellikleri | |
2) | Ergenlik dönemi bedensel gelişim | |
3) | Ergenlik dönemi bilişsel gelişimi | |
4) | Kişilik ve ahlak gelişimi | |
5) | Ergenlik döneminde karşılaşılabilecek gelişimsel sorunlar | |
6) | Ergenlik psikopatolojileri | |
7) | Ergenlikte aile ve akran ilişkileri | |
8) | Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri | |
9) | Yakın ilişki kurma, çalışma yaşamına uyum | |
10) | Orta yetişkinlik döneminin temel özelikleri | |
11) | Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar | |
12) | Aile kurma ve ebeveynlik ilişkileri | |
13) | Yaşlılık döneminin temel özellikleri | |
14) | Yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, emeklilik, ölüm kaygısı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.- Onur, B. (2008). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (8. Baskı). İmge Kitapevi Yayınlar, Ankara.- Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar. Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 7 | 2 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 7 | 2 | 14 | ||||
Ödevler | 7 | 3 | 21 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 135 |