Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI307 | ||||
Course Name: | Pozitif Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BERRA KEÇECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Berra KEÇECİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere pozitif psikoloji kuramını temel kavramları ve uygulama özellikleri ile tanıtmaktır. Pozitif psikoloji, psikopatolojiden ziyade iyi oluşu ve ideal insan işleyişini merkezine alan bir yaklaşımdır. Bu dersin sonunda öğrencilerin pozitif psikoloji yaklaşımını ve uygulamalarını bilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, giriş, duyguları anlamak, iyi oluş, iyimserlik, dayanıklılık, travma sonrası gelişme, pozitif yaşlanma, değerler, motivasyon, amaç kuramları ve pozitif psikoloji uygulamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pozitif psikolojinin tarihini/gelişimini bilebilir 2) Pozitif psikolojinin temel kavramlarını bilebilir 3) Pozitif psikolojinin beş temel ögesi olan iyi oluş, yaşama bağlılık, ilişkiler, hayatın anlamı ve başarı kavramlarını kavrayabilir 4) Bireyleri ve kendini pozitif psikolojinin kavramları ile değerlendirebilir 5) Pozitif psikolojinin uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pozitif psikolojiye giriş | |
2) | Duyguları anlamak | |
3) | Öznel iyi oluş | |
4) | Psikolojik iyi oluş | |
5) | Psikolojik dayanıklılık | |
6) | Travma sonrası gelişme | |
7) | Pozitif yaşlanma | |
8) | Değerler, motivasyon, amaç kuramları | |
9) | İyimserlik, yükleme tarzı ve umut | |
10) | Pozitif psikolojik müdahaleler | |
11) | Pozitif psikolojide beden | |
12) | Pozitif psikolojiyi uygulama | |
13) | Pozitif psikoloji uygulamaları | |
14) | Pozitif psikoloji uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | K. Hefferon; I. Boniwell. POZİTİF PSİKOLOJİ- Kuram, Araştırma ve Uygulamalar. 1. Baskıdan Çeviri. Ed. T. Doğan, Çev. C. Topuz, A. Eryılmaz, E. Göçet Tekin, T. Doğan. Nobel Akademik Yayıncılık, 2018 - Kolektif, POZİTİF PSİKOLOJİ. Ed. S. Bulut. Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 - F. Bannink, 201 Pozitif Psikoloji Uygulaması. 1. Baskı. Çev. E. Kökkılıç. Üsküdar Üniversitesi Yayınları, 2017 Ümmet, D. (Ed.). (2020). Tüm kavram ve yaklaşımlarıyla pozitif psikoloji. Pegem. Bulut, S. (Ed.). 2020. Pozitif psikoloji. Nobel |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |