Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI401 | ||||
Course Name: | Görüşme Teknikleri-I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BETÜL GÜLCAN ÇAKMAK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin bireysel psikolojik danışma süreçlerini temel psikolojik danışma ilke ve teknikleri bağlamında.yürütebilmesi için gereken becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders bireysel psikolojik danışmaya yönelik temel kavramların ve becerilerinin örnek uygulama örnekleri yoluyla öğretilmesini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikolojik danışmaya ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir 2) Psikolojik danışma sürecini başlatma ve amaç oluşturma becerisi kazanır 3) Danışanın sorununa uygun psikolojik danışma strateji ve müdahalelerini belirler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Ders İzlencesinin Açıklanması, PD ilke ve koşullara giriş | |
2) | 1. Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri | |
3) | 1. Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri | |
4) | 1. Terapötik Beceriler ve Koşullar | |
5) | 1. Terapötik Beceriler ve Koşullar | |
6) | 1. Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim | |
7) | 1. Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim | |
8) | 1. Danışan Sorunlarını Değerlendirme | |
9) | 1. Danışan Sorunlarını Değerlendirme | |
10) | 1. Psikolojik Danışmada Amaç oluşturma | |
11) | 1. Psikolojik Danışmada Amaç oluşturma | |
12) | 1. Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme | |
13) | 1. Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme | |
14) | 1. Kurgusal Görüşme Rol Oyunu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim. Mentis Yayınları. 2. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık. 3. Nilüfer Voltan-Acar (2015). Yeniden Terapötik İletişim. İstanbul: Nobel Akademi 4. Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 2 | 20 | 40 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 | ||||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 186 |