Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlık İletişimine Giriş |
- |
2) |
Sağlık İletişimi Nedir, Özellikleri ve Faaliyet Alanları
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri
|
3) |
Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri: Tutum ve Davranış Değişikliği Mikro-Düzey Teorileri (Sağlık İnancı Modeli, Sosyal Öğrenme Modeli, Akla Dayalı Eylem Kuramı).
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri
|
4) |
Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri: Tutum ve Davranış Değişikliği Mikro-Düzey Teorileri (Davranış Değişikliği Aşamaları Modeli, İkna İçin İletişim Kuramı, Detaylandırma Eğilimi Modeli, Kavrayış Yeteneği Kuramı, BirleşmeYaklaşma Kuramı)
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri
|
5) |
Sağlık İletişimi Kuram ve Modelleri: Tutum ve Davranış Değişikliği Mikro-Düzey Teorileri (Davranış Etkisi İçin İletişim, Sosyal Değişim İçin İletişim Modeli, Genişletilmiş Paralel Süreç Modeli).
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri
|
6) |
Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci: Planlama Aşamaları, Durum Analizi ve Hedef Kitle.
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri |
7) |
Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci: Stratejiler, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme.
|
Zuhal Baltaş, Sağlık Psikolojisi; Halk Sağlığında Davranış Bilimleri
|
8) |
Sağlık İletişimi ve Sosyal Pazarlama.
|
Zıllıoğlu, Merih: İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Yayınevi, 2007
|
9) |
Sağlık İletişimi ve Medyada Savunuculuk.
|
Tutar, Hasan; Yılmaz, Kemal; Eroğlu, Ömer: Genel ve Teknik İletişim, Ankara: Seçkin
|
10) |
Sağlık İletişimi ve Medya: Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi.
|
Tutar, Hasan; Yılmaz, Kemal; Eroğlu, Ömer: Genel ve Teknik İletişim, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
|
11) |
Sağlık İletişimi ve Etik.
|
Tutar, Hasan; Yılmaz, Kemal; Eroğlu, Ömer: Genel ve Teknik İletişim, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
|
12) |
Sağlık İletişiminde Kişilerarası İletişim: Doktor-Hasta İletişimi, Sağlık Personeli Hasta İletişimi, Profesyonel Tıbbi İletişim.
|
Tutar, Hasan; Yılmaz, Kemal; Eroğlu, Ömer: Genel ve Teknik İletişim, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
|
13) |
Sağlık İletişimi ve Kriz İletişimi.
|
Tutar, Hasan; Yılmaz, Kemal; Eroğlu, Ömer: Genel ve Teknik İletişim, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
|
14) |
Genel tekrar |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
1 |
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
1 |
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
1 |
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
1 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
|
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
|
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
2 |
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
1 |
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
|