Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Bu
ders bilimsel bilgi, bilimsel araştırma ve araştırma türleri üzerine tartışma, biyoistatistiğin bilimsel
araştırmalardaki yeri ve temel istatistik kavramları, veri türleri ve tanımlayıcı istatistikler (merkezi
eğilim ve konum ölçüleri), yaygınlık (değişkenlik) ölçüleri frekans tabloları ve tek değişkenli
grafikler,olasılık, olasılık türleri, olasılık dağılımları, örnekleme dağılımı, hipotez testlerine giriş, Tip I
ve Tip II hata kavramları, tek örneklem t testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA), tekrarlı ölçümlerde Varyans Analizi, güç analizi-etki büyüklüğü,
parametrik olmayan hipotez testleri, tanımlayıcı istatistikler ve hipotez testlerinin raporlanması,
korelasyon analizi-Pearson korelasyon katsayısı konularını içermektedir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. |
3 |
2) |
Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. |
4 |
3) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. |
4 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
4 |
6) |
Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. |
5 |
7) |
Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. |
1 |
8) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. |
5 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. |
5 |
10) |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
5 |