Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Bu
ders bilimsel bilgi, bilimsel araştırma ve araştırma türleri üzerine tartışma, biyoistatistiğin bilimsel
araştırmalardaki yeri ve temel istatistik kavramları, veri türleri ve tanımlayıcı istatistikler (merkezi
eğilim ve konum ölçüleri), yaygınlık (değişkenlik) ölçüleri frekans tabloları ve tek değişkenli
grafikler,olasılık, olasılık türleri, olasılık dağılımları, örnekleme dağılımı, hipotez testlerine giriş, Tip I
ve Tip II hata kavramları, tek örneklem t testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA), tekrarlı ölçümlerde Varyans Analizi, güç analizi-etki büyüklüğü,
parametrik olmayan hipotez testleri, tanımlayıcı istatistikler ve hipotez testlerinin raporlanması,
korelasyon analizi-Pearson korelasyon katsayısı konularını içermektedir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
|
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
|
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
|
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
2 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
1 |
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
|
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
|
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
|
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
|