Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programı hakkında genel bilgi. Kaynakların belirtilmesi. Ödev programının belirlenmesi
|
|
2) |
Söz dizimi Sözcük grupları
|
|
3) |
Söz dizimi Sözcük grupları
|
|
4) |
Söz dizimi cümle ögeleri
|
|
5) |
Söz dizimi cümle çeşitleri
|
|
6) |
Günlük yaşamda, basın yayın organları, internet vb.nde karşılaşılan söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
|
|
7) |
Söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
|
|
8) |
Söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
|
|
9) |
Anlatım Yöntemleri
|
|
10) |
Yazılı anlatım türleri hakkında genel bilgi
|
|
11) |
Yazılı anlatım türleri örnekleri
|
|
12) |
Yazılı anlatım türleri örnekleri
|
|
13) |
Sözlü anlatım türleri hakkında genel bilgi Sözlü anlatım türleri örnekleri
|
|
14) |
Dönem konularının genel değerlendirmesinin yapılması ve öğrencilere verilen ödevlerin alınması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay.
- KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay.
- YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: |
- ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay.
- KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay.
- YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. |
|
4) |
İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. |
|
5) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. |
|
6) |
İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
7) |
Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. |
|
8) |
Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. |
|
9) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
|
10) |
Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. |
|
12) |
Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. |
|