Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TRD112
Course Name: Türk Dili II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA AYLİN AKIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAHRİ TEMİZYÜREK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk dilinin söz dizimi özelliklerini ana çizgileriyle tanıtmak; metin çözümleme becerisini geliştirmek; Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, söz dizimi, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri ve cümle dışı ögeler, cümle çeşitleri, çeşitli metinler üzerinde cümle tahlilleri, kurallara aykırı yazılmış metinlerin
incelenmesi, cümle düzeyinde anlatım bozuklukları, yazılı anlatım türleri ve sözlü anlatım türlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkçenin söz dizimi özelliklerini kavrayabilme
2) Türkçenin cümle yapısı ile ilgili özelliklerini kavrayabilme, cümle çeşitlerini belirleyebilme
3) Doğru ve anlaşılır cümle kurabilme
4) Farklı metinler üzerinde cümle çözümleyebilme becerisini kazanabilme
5) Anlatım bozukluğundan kaynaklanan iletişim sorunlarını belirleyebilme
6) Bilimsel yazılarda Türk dilinin özelliklerini kavrayabilme
7) Yazılı ve sözlü anlatım türlerinin özelliklerini kavrayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programı hakkında genel bilgi. Kaynakların belirtilmesi. Ödev programının belirlenmesi
2) Söz dizimi Sözcük grupları
3) Söz dizimi Sözcük grupları
4) Söz dizimi cümle ögeleri
5) Söz dizimi cümle çeşitleri
6) Günlük yaşamda, basın yayın organları, internet vb.nde karşılaşılan söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
7) Söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
8) Söz dizimi yanlışlarının örneklenmesi
9) Anlatım Yöntemleri
10) Yazılı anlatım türleri hakkında genel bilgi
11) Yazılı anlatım türleri örnekleri
12) Yazılı anlatım türleri örnekleri
13) Sözlü anlatım türleri hakkında genel bilgi Sözlü anlatım türleri örnekleri
14) Dönem konularının genel değerlendirmesinin yapılması ve öğrencilere verilen ödevlerin alınması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay.
- KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay.
- YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: - ERGİN, Muharrem (2003), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yay.
- KORKMAZ, Zeynep, Hamza Zülfikar vd. (2003), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yay.
- YENİÇERİ, Hüseyin vd. (2011), Dil ve Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59