Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS411
Course Name: Periodontoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA EBRU TOPRAKSEVEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Rabia Ebru Toprakseven,
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Periodontal hastalıkların başlangıç ve cerrahi tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek ve multidispiliner yaklaşım kazandırmak
Dersin İçeriği: Dersin konuları, periodontal tedavi planlaması, kimyasal ve mekanik plak kontrolü, diştaşı temizliği ve kök
yüzeyi düzleştirilmesi, periodontal cerrahi tedavinin
prensipleri, periodontal cerrahide kullanılan aletler, yara örtücü ve dikişler, gingivektomi ve flap
operasyonu, mukogingival operasyonlar, rezektif kemik cerrahisinin endikasyonları, osseöz rezektif
teknikler (osteoktomi), osseöz rezektif teknikler (osteoplasti), rejeneratif periodontal tedavi kavramı
ve prensipleri rejeneratif materyaller, rejeneratif periodontal tedavi teknikleri, furkasyon tutulumu ve
tedavisi antimikrobiyal terapi, destekleyici periodontal tedavi, periodontal tedavide lazerler, diş eti
büyümelerinin tedavisi, protez ve periodontoloji arasında ınterdisipliner ̇ ıli̇şki, endodonti ve
periodontoloji arası ıli̇şkiler, periodontoloji ve ortodonti arasında ınterdisipliner ̇ ıli̇şki, oklüzal travma ve tedavisi,Halitozis ve tedavisi, uyku bozuklukları, periyodonsiyumu etkileyen çiğneme sistemi bozukluklarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlayabilmesi
2) Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olabilmesi
3) Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olabilmesi
4) Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5) Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Periodontal tedavi planlaması
2) Mekanik plak kontrolü
3) Kimyasal plak kontrolü
4) Periodontal El Aletleri/Ultrasonik ve sonik aletler ve kullanımları
5) Cerrahi olmayan periodontal tedaviler, sonuçları ve idamesi
6) Periodontal tedavide kemotörapötik yaklaşımlar
7) Periodontal cerrahiye giriş
8) Flep Operasyonu yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_1
9) Flep Operasyonu yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_2
10) Rezektif Periodontal Cerrahi: yöntem, yara iyileşmesi ve sonuçları
11) Furkasyon Problemleri ve Tedavileri
12) Oklüzal Travma ve Tedavisi
13) Rejeneratif ve Rekonstrüktif Periodontal Tedavi: yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_1
14) Rejeneratif ve Rekonstrüktif Periodontal Tedavi: yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_2
15) Periodontal plastik cerrahi: yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_1
16) Periodontal plastik cerrahi: yöntem yara iyileşmesi ve sonuçları_2
17) Gingivektomi, Gingivoplasti, Frenektomi: yöntem, yara iyileşmesi ve sonuçları
18) Destekleyici Periodontal Tedavi
19) Lazer Destekli Periodontal Tedavi
20) Mikrocerrahi Uygulamaları
22) Multidisipliner Tedavi Yaklaşımları: Restoratif tedavi
23) Multidisipliner Tedavi Yaklaşımları: Ortodonti
24) Halitozis ve tedavisi
25) Uyku Bozuklukları
26) Periodonsiyumu Etkileyen çiğneme sistemi bozuklukları
27) Periodontal Hastalıklar Atlası 1
28) Periodontal Hastalıklar Atlası 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 5
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 4
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 5
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 24 48
Arazi Çalışması 10 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 50
Ara Sınavlar 2 2
Toplam İş Yükü 150