Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS305 | ||||
Course Name: | Endodonti | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA BERKITEN | ||||
Dersi Veren(ler): | PROF. DR. MEHMET BAYBORA KAYAHAN DOÇ.DR. SEDA FALAKALOĞLU DR. ÖĞRETİM ÜYESİ MUSTAFA BERKİTEN DR. ÖĞRETİM ÜYESİ NAİMENUR SEVEN DR. ÖĞRETİM ÜYESİ VASFİYE IŞIK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endodontide hasta muayene yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verilmesi, pulpa hastalıklarının tanımlanması ve tedavi yöntemlerinin öğretilmesi, endodontik tedavinin her aşamasına ait güncel teknikler hakkında bilgi verilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Pulpa doku hastalıkların sınıflandırılması, pulpa hastalıkların histolojik, fizyolojik ve klinik özellikleri, bu hastalıkların tanı ve tedavisi, endodontik tedavi öncesi anestezi ve izolasyon işlemleri, kök kanallarında ilaç kullanımı, kök kanal tedavisinde güncel şekillendirme ve dolum teknikleri, radyografik görüntüleme, pulpal hastalıkların iyileşmesi, kanal tedavisi sonrası restorasyon, kök kanal tedavisinin yenilenmesi, büyütme sistemleri ve endodontide yeri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dentin-pulpa kompleksinin yapısı ve görevlerini tanımlayabilme. 2) Pulpa hastalıklarını sınıflayabilme, tanı koyabilme ve tedavi seçeneklerini belirleyebilme 3) Hasta muayene yöntemlerini ve tetkiklerini hakkında bilgi sahibi olabilme 4) Endodontik tedavi endikasyon ve kontraendikasyonlarını açıklayabilme. 5) Endodontide enfeksiyon kontrolünün önem ve gerekliliklerini açıklayabilme. 6) Kök kanal tedavisinin her aşamasını uygulayabilme ve bu aşamalardaki güncel teknikleri açıklayabilme. 7) Kök kanal tedavisi sonrası dişin restorasyon seçenekleri hakkında bilgi sahibi olabilme. 8) Kök kanal tedavisinin başarısını değerlendirebilme. 9) Kök kanal tedavisi sırasında oluşabilecek problemleri ve çözümlerini hakkında bilgi sahibi olabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dentin-Pulpa Kompleksinin Yapısı ve Fonksiyonları I | |
2) | Dentin-Pulpa Kompleksinin Yapısı ve Fonksiyonları II | |
3) | Çürük ve Dental Prosedürlere Karşı Pulpanın Reaksiyonlar | |
4) | Pulpa Hastalıklarının Patolojisi ve Sınıflandırılması | |
5) | Dentin Hassasiyeti ve Revesibl Pulpitis | |
6) | Semptomatik İrrevesibl Pulpitis | |
7) | Asemptomatik İrrevesibl Pulpitis | |
8) | Pulpa Nekrozu | |
9) | Endodontide Hasta Muayenesi | |
10) | Pulpa Canlılığının İncelenmesi | |
11) | Canlı Pulpa Tedavileri | |
12) | Endodontik Tedavinin Endikasyon ve Kontrendikasyonları | |
13) | Pulpa ve Periapikal Dokularda Sinir İletimi ve Ağrı Mekanizması | |
14) | Ağrı Kontrolü ve Lokal Anestezi Uygulamaları | |
15) | Endodontide Enfeksiyon Kontrolü | |
16) | Kök Kanalında Çalışma Uzunluğunun Belirlenmesinde Kullanılan Güncel Yöntemler | |
17) | Güncel Kök Kanalı Şekillendirme Yöntemleri | |
18) | Kök Kanallarının Yıkanması ve Dezenfeksiyonunda Kullanılan Yöntemler | |
19) | Güncel Endodontik Tedavilerde Kullanılan Kanal Dolgu Maddeleri | |
20) | Güncel Kök Kanalı Doldurma Yöntemleri | |
21) | Endodontide Acil Tedavi | |
22) | Kök Kanalı Tedavisi Yapılmış Dişlerin Restorasyonu | |
23) | Endodontik Tedavide Başarının Değerlendirilmesi | |
24) | Kök Kanalı Tedavisi Tekrarının Endikasyonları ve Teknikleri | |
25) | Kök Kanalı Tedavisi Sırasında Oluşan Prosedürel Problemler ve Çözümleri | |
26) | Endodontide Büyütme Sistemleri | |
27) | Endodontide Görüntüleme Sistemleri | |
28) | Endodontide Etik |
Ders Notları / Kitaplar: | -Alaçam, T. (2013). Endodonti. Mimtaş Yayınevi. -Hangreaves K.M., Berman L.H. (2011). Cohen’s Pathways of the Pulp. 11. Baskı, St.Louis, Missouri: MosbyInc. -Torabinejad M.,Walton R., Erişen R. (2011) Endodonti; Temel İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Alaçam, T. (2013). Endodonti. Mimtaş Yayınevi. Hangreaves K.M., Berman L.H. (2011). Cohen’s Pathways of the Pulp. 11. Baskı, St.Louis, Missouri: MosbyInc. Torabinejad M.,Walton R., Erişen R. (2011) Endodonti; Temel İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 2 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 0 |
Uygulama | 28 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 4 | 112 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 2 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 171 |