Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS215 | ||||
Course Name: | Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADNAN ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Adnan Öztürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kalp ve Perikardiyum Anatomisi, Baş-Boyun Arterleri Üst Extremite Arterleri, Gövde Arterleri Alt Extremite Arterleri, Üst Extremite Venleri Baş- Boyun Venleri, Gövde ve Alt Extremite Venleri Baş- Boyun ve Üst Extremite Lenfatikleri Gövde ve Alt Extremite Lenfatikleri Axilla ve İçerdiği Yapılar, Thorax Duvarı Anatomisi Burun ve Burunla İlgili Yapılar, Larinks Trakea ve Akciğerler, Diyafram, Mediastinum Karın Ön Duvarı, Karın Arka Duvarı, Ağız Anatomisi, Dil, Damak Anatomisi Pharynx, Özofagus ve Mide İnce Bağırsaklar, Kalın Bağırsaklar Karaciğer ve Safra Yolları, Pankreas ve Dalak, Tükürük Bezleri Periton |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme 2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme 3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme 4) Kalbi ve ilgili anatomik yapılarını tanımlayabilme 5) Baş-boyun, Üst ve alt ekstremitede yer alan vasküler yapıları tanımlayabilme 6) Thorax duvarı ve boşluğu içindeki organları tanımlayabilme 7) Solunum sistemi kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 8) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalp ve Perikardiyum Anatomisi, Baş-Boyun Arterleri | |
2) | Üst Extremite Arterleri, Gövde Arterleri | |
3) | Alt Extremite Arterleri, Üst Extremite Venleri | |
4) | Baş- Boyun Venleri, Gövde ve Alt Extremite Venleri | |
5) | Baş- Boyun ve Üst Extremite Lenfatikleri | |
6) | Gövde ve Alt Extremite Lenfatikleri | |
7) | Axilla ve İçerdiği Yapılar, Thorax Duvarı Anatomisi | |
8) | Burun ve Burunla İlgili Yapılar, Larinks | |
9) | Trakea ve Akciğerler, Diyafram, Mediastinum | |
10) | Karın Ön Duvarı, Karın Arka Duvarı, Ağız Anatomisi, Dil, Damak Anatomisi | |
11) | Pharynx, Özofagus ve Mide | |
12) | İnce Bağırsaklar, Kalın Bağırsaklar | |
13) | Karaciğer ve Safra Yolları, Pankreas ve Dalak, Tükürük Bezleri | |
14) | Periton |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 | ||||
Uygulama | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 14 | 14 | 196 | ||||
Küçük Sınavlar | 8 | 16 | 128 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 465 |