Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS215
Course Name: Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADNAN ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Adnan Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kalp ve Perikardiyum Anatomisi, Baş-Boyun Arterleri
Üst Extremite Arterleri, Gövde Arterleri
Alt Extremite Arterleri, Üst Extremite Venleri
Baş- Boyun Venleri, Gövde ve Alt Extremite Venleri
Baş- Boyun ve Üst Extremite Lenfatikleri
Gövde ve Alt Extremite Lenfatikleri
Axilla ve İçerdiği Yapılar, Thorax Duvarı Anatomisi
Burun ve Burunla İlgili Yapılar, Larinks
Trakea ve Akciğerler, Diyafram, Mediastinum
Karın Ön Duvarı, Karın Arka Duvarı, Ağız Anatomisi, Dil, Damak Anatomisi
Pharynx, Özofagus ve Mide
İnce Bağırsaklar, Kalın Bağırsaklar
Karaciğer ve Safra Yolları, Pankreas ve Dalak, Tükürük Bezleri
Periton

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme
2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme
3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme
4) Kalbi ve ilgili anatomik yapılarını tanımlayabilme
5) Baş-boyun, Üst ve alt ekstremitede yer alan vasküler yapıları tanımlayabilme
6) Thorax duvarı ve boşluğu içindeki organları tanımlayabilme
7) Solunum sistemi kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme
8) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalp ve Perikardiyum Anatomisi, Baş-Boyun Arterleri
2) Üst Extremite Arterleri, Gövde Arterleri
3) Alt Extremite Arterleri, Üst Extremite Venleri
4) Baş- Boyun Venleri, Gövde ve Alt Extremite Venleri
5) Baş- Boyun ve Üst Extremite Lenfatikleri
6) Gövde ve Alt Extremite Lenfatikleri
7) Axilla ve İçerdiği Yapılar, Thorax Duvarı Anatomisi
8) Burun ve Burunla İlgili Yapılar, Larinks
9) Trakea ve Akciğerler, Diyafram, Mediastinum
10) Karın Ön Duvarı, Karın Arka Duvarı, Ağız Anatomisi, Dil, Damak Anatomisi
11) Pharynx, Özofagus ve Mide
12) İnce Bağırsaklar, Kalın Bağırsaklar
13) Karaciğer ve Safra Yolları, Pankreas ve Dalak, Tükürük Bezleri
14) Periton

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 3
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Ödevler 14 14 196
Küçük Sınavlar 8 16 128
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 465