Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KRY102 | ||||
Course Name: | Kariyer Planlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY | ||||
Dersi Veren(ler): | ZEYNEP KARSLIOĞLU ARISOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derin amacı öğrencinin tüm yaşamı boyunca edinmesi gereken bilgi ve becerileri kariyerinin başında alması, çalışma hayatında bunları tatbik edebilme becerisine sahip olmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları kariyer kavramı, kariyer gelişimi, kariyer planlamasının prensipleri, kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi, özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme, görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamaları, iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, karakter özelliklerinin meslek seçimine etkileri, kariyer planı geliştirebilme ve yaşam boyu kariyer planlaması yapabilmedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersin sonunda çalışma hayatında karşılaşacakları sorun ve konuları dersin sonunda öğrenmiş olmaktadırlar. 2) Çalışma hayatına atılmadan gereken kazanımları öğrenir, karşılaşacakları konu ve sorunları öğrenmektedirler. 3) Öğrenciler kendi branşlarında geleceğe dönük alınması gereken yetkinlikleri kazanmış olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması | Gerekli değil |
2) | Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması | Hazırlanan Sunum Dosyası |
3) | Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi | Değişim programlarını içeren sunum dosyası |
4) | Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı | Örnek Yazışmalar |
5) | Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması | Sektörel bilgi sunum dosyası |
6) | Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama | Gerekli değil |
7) | Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri | Sektörel Bilgiler |
8) | Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi | Etkili konuşma sunumu |
9) | Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop | Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
10) | Ara sınav ve değerlendirmesi | Gerekli değil |
11) | Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması | Mülakat Teknikleri Sunum |
12) | Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi | Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum |
13) | Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı | Girişimcilik sunum |
14) | Final ve dönem projesi | Gerekli değil |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders boyunca her öğrencinin belirlenen bir konuda sunum hazırlaması ve sunması, örnek bir mülakata katılması sağlanmaktadır. Ayrıca kendi özgeçmişlerini hazırlamaları istenmektedir. |
Diğer Kaynaklar: | KİTAP : KARİYER PLANLAMASI VE YÖNETİMİ: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi KİTAP : ETKİLİ ÖZGEÇMİŞ HAZIRLAMA TEKNİKLERİ WEB : LİNKEDIN |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 4 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | 4 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 5 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | 5 |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 3 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | 5 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 5 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Ödev | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 17 |