Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS311
Course Name: Periodontoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEGÜM ALKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği: Dersin konuları, periodontolojinin tarihçesi, periodontolojinin
amacı, mikrobiyal dental plak ve kontrolü, fırçalama metodları, arayüz temizliği ve diğer ağız hijyeni
araçları, kimyasal ajanlar ve plak kontrolü (motivasyon, eğitim, yönlendirme) periodontal aletler, el
aletleri ve kullanım prensipleri/hasta kartı doldurma, periodontal hastalıkların klinik özellikleri,
periodontal muayene temel tedavi prensipleri, başlangıç periodontal tedavi, el aletleri ile pratik
uygulama, diş etinin periodontal açıdan fizyolojisi ve yapısı, alveolar kemiğin periodontal açıdan
fizyolojisi ve yapısı, sementin periodontal açıdan fizyolojisi ve yapısı, periodontal hastalıkların
etiyolojisi: lokal&sistemik faktörler, mikrobiyal dental plağın yapısı ve kompozisyonu, periodontal
hastalıkların sınıflandıması, periodontal hastalıkların mikrobiyal özellikleri: bakteriyel patojenlerin
roluü, gingivitis, teşhisi ve klinik özellikleri, kronik ve akut gingivitis, periodontitis ( ınflamasyonun ̇
yayılımı, aktivitesi, ilerleyişi), periodontal ceplerin sınıflaması ve patolojisi, kemik yıkımı ve kemik yıkım
şekilleri, kronik periodontitis: klinik özellikler ve diagnoz agresif periodontitis: klinik özellikler ve
diagnoz, akut periodontal lezyonlar: periodontal&gingival apseler, perikoronit, diş eti büyümeleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 5
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 4
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 5
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %