Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS311 | ||||
Course Name: | Periodontoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEGÜM ALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları, periodontolojinin tarihçesi, periodontolojinin amacı, mikrobiyal dental plak ve kontrolü, fırçalama metodları, arayüz temizliği ve diğer ağız hijyeni araçları, kimyasal ajanlar ve plak kontrolü (motivasyon, eğitim, yönlendirme) periodontal aletler, el aletleri ve kullanım prensipleri/hasta kartı doldurma, periodontal hastalıkların klinik özellikleri, periodontal muayene temel tedavi prensipleri, başlangıç periodontal tedavi, el aletleri ile pratik uygulama, diş etinin periodontal açıdan fizyolojisi ve yapısı, alveolar kemiğin periodontal açıdan fizyolojisi ve yapısı, sementin periodontal açıdan fizyolojisi ve yapısı, periodontal hastalıkların etiyolojisi: lokal&sistemik faktörler, mikrobiyal dental plağın yapısı ve kompozisyonu, periodontal hastalıkların sınıflandıması, periodontal hastalıkların mikrobiyal özellikleri: bakteriyel patojenlerin roluü, gingivitis, teşhisi ve klinik özellikleri, kronik ve akut gingivitis, periodontitis ( ınflamasyonun ̇ yayılımı, aktivitesi, ilerleyişi), periodontal ceplerin sınıflaması ve patolojisi, kemik yıkımı ve kemik yıkım şekilleri, kronik periodontitis: klinik özellikler ve diagnoz agresif periodontitis: klinik özellikler ve diagnoz, akut periodontal lezyonlar: periodontal&gingival apseler, perikoronit, diş eti büyümeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 4 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 5 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 4 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 4 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 4 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 5 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 5 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |