Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN315 | ||||
Course Name: | Engelli Çocuklar ve Dental Yaklaşımlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN BOZKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Süleyman BOZKAYA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | To introduce students to the concept of surgery and to teach tooth extraction methods. |
Dersin İçeriği: | Evaluation of the Patient Before Surgery The Importance of Systemic Diseases in Oral and Maxillofacial Surgery – Cardiovascular Diseases The Importance of Systemic Diseases in Oral and Maxillofacial Surgery - Respiratory System - Kidney and Liver Diseases The Importance of Systemic Diseases in Oral and Maxillofacial Surgery – Endocrine System Diseases The Importance of Systemic Diseases in Oral and Maxillofacial Surgery – Hematological Diseases The Importance of Systemic Diseases in Oral and Maxillofacial Surgery – Neurological Diseases, Pregnancy Laboratory Findings and Their Importance for Dentistry Surgical Principles Wound healing Wound Healing - Tooth Extraction Wound Healing; Bone Healing Infection Control in Surgical Practice Sterilization and Disinfection Methods Principles of Asepsis and Surgical Preparation Surgical Instruments Used in Oral and Maxillofacial Surgery Surgical Instruments Used in Oral and Maxillofacial Surgery General Principles, Indications and Contraindications of Tooth Extraction General Principles, Indications and Contraindications of Tooth Extraction Simple Tooth Extraction Techniques Simple Tooth Extraction Techniques Complex Tooth Extraction Techniques Complex Tooth Extraction Techniques Impacted Teeth, Pathogenesis, Impacted Teeth, Classification Impacted Teeth, Classification Impacted Teeth, Indication Impacted Teeth, Diagnosis and Surgical Applications Patient Management After Tooth Extraction Medicolegal Situations |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız diş ve diş benzeri dokular ve çene ve çevre dokularda meydana gelen hastalıkların tanı, tedavi ve önlenmesi ile ilgili yaklaşımlara sahiptir 2) Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, ağız diş, çene ve çevre dokular ve diş benzeri yapıların muayenesini yapar. 3) Ağız, diş, diş benzeri dokular, çene ve çevre dokuların sağlık sorunlarını ve travmalarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alır, temel tanısal testleri ve girişimleri uygular gerektiğinde diğer branşlarla konsültasyon yapar. 4) Anamnez, klinik muayene ve tetkikleri değerlendirerek klinik tanı koyar. 5) Hastanın ve/veya hasta yakınının da katılımıyla bir tedavi planı oluşturur, ileri ve komplike cerrahi gerektiren durumlarla ilgili uzmana sevk eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastanın Cerrahi Öncesi Değerlendirilmesi | |
2) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi | |
3) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi | |
4) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi | |
5) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi | |
6) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi | |
7) | Laboratuvar Bulguları ve Diş Hekimliği Açısından Önemi | |
8) | Cerrahi Prensipler | |
9) | Cerrahi Prensipler | |
10) | Yara Çeşitleri ve Tedavisi | |
11) | Kemik ve Yumuşak Dokuda İyileşme | |
12) | Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler | |
13) | Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler | |
14) | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | |
15) | Asepsi Prensipleri ve Cerrahi Hazırlık | |
16) | Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları | |
17) | Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları | |
18) | Diş Çekim Teknikleri | |
19) | Diş Çekim Teknikleri | |
20) | Komplikasyonlu Diş Çekimi | |
21) | Komplikasyonlu Diş Çekimi | |
22) | Gömülü Dişler, Patogenez, | |
23) | Gömülü Dişler, Sınıflama | |
24) | Gömülü Dişler, Sınıflama | |
25) | Gömülü Dişler, Endikasyon | |
26) | Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları | |
27) | Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları | |
28) | Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 2 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 4 | 112 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 213 |