Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA224 | ||||
Course Name: | Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MELTEM ŞAYLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to inform the students about the definitions of life and vitality, carbohydrate chemistry and metabolism, lipids, protein and amino acid chemistry, coenzymes and vitamins, enzymes, hormones, biological oxidation and oxidative phosphorylation. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; karbohidratlar, lipidler, amino asidler ve proteinler, enzimler, nukleoproteinler ve nukleik asidlerin yapıları, organizmanın su ve asid-baz dengesi, biyolojik tamponlar, vitaminler ve hormonlar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli. 2) 1. İnsan organizmasındaki temel moleküllerin yapılarını ve genel metabolik süreçlerin temel prensiplerini ebilmeli. 2. Biyokimya ile ilgili laboratuvar tekniklerini ebilmeli. 3. Hastalıkların nedenlerini klinik tanı ile ilişkilendirebilmeli. 4. Klinik analiz raporlarını değerlendirebilmeli. 5. Hastalarda kullanılan ilaçların biyokimyasal mekanizması hakkında bilgi verebilmeli ve hastaları yönlendirebilmeli. 3) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli 4) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli 5) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli 5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli 6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli 7) Biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli 8) Halk sağlığı ,çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli 9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli 10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli 11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli 12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli 13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel biyokimya ile ilgili temel bilgiler: biokimyanın konusu, eczacılık mesleği bakımından önemi | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
2) | Karbohidratlar | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
3) | Karbohidratlar II | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
4) | Lipidler | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
5) | Lipidler II | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
6) | Amino asitler ve proteinler | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
7) | Amino asitler ve proteinler II | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Enzimler | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
10) | Enzimler II | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
11) | Nukleoproteinler ve nukleik asitlerin yapıları | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
12) | Nukleoproteinler ve nukleik asidlerin yapıları II | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
13) | Organizmanın su ve asit-baz dengesi | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
14) | Biyoelementler | Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Clinical Chemistry, Sixth edition, William J. Marshall, Stephen K Bangert, Mosby Elsevier Publishing, 2008 Principles of Biochemistry, Lehninger, Third edition, Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993 |
Diğer Kaynaklar: | Clinical Chemistry, Sixth edition, William J. Marshall, Stephen K Bangert, Mosby Elsevier Publishing, 2008 Principles of Biochemistry, Lehninger, Third edition, Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Sosyal Faaliyet | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 124 |