İngiliz Dili ve Edebiyatı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CPL102 | ||||
Course Name: | Kariyer Planlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KORAY ALTINTAŞ Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZCAN Öğr.Gör. HALUK İHSAN TALAY |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, kariyerin tanımı ve kariyer planlamanın ve geliştirmenin önemi, kariyer gelişim modelleri, kariyer yönetim sistemleri, kariyer yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi, birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri, kariyer yönetiminde özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, ev ve iş dengesinin kurulması ve sınırsız kariyer konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer kavramını tanımlayabilme 2) Kariyer gelişimini açıklayabilme 3) Kariyer planlamasının prensiplerini ifade edebilme 4) Kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilme, çözüm geliştirebilme becerisi 5) Özgeçmiş çeşitlerini keşfedebilme ve özgeçmiş hazırlayabilme 6) Görüşmeye hazırlık ve görüşme aşamalarını açıklayabilme 7) İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilme 8) Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışabilme 9) Kariyer planı geliştirebilme 10) Yaşam boyu kariyer planlaması yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer Kavramı Tanımı ve Kapsamı | |
2) | Kariyer Planlama Amacı ve Önemi | |
3) | Kariyer Planlama Türleri | |
4) | Kariyer Merkezleri | |
5) | Değişim Programları | |
6) | Support Programs | |
7) | Temel İletişim Becerileri | |
8) | Hassas Beceriler | |
9) | Kariyer Planlamada Önemli Sınavlar | |
10) | Özgeçmiş Hazırlama ve Mülakatlar | |
11) | Kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | |
12) | Yetenek Kapısı Videoları | |
13) | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi | |
14) | Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması |
Ders Notları / Kitaplar: | - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER. - Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın. - Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik. - Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık. - Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | - Bozdoğan, D. (Ed.). (2021). Kariyer Planlama. TOGÜ KARMER. - Güzelyurt, L., & Uzun, C. (2021). Kariyer Gelişimi ve Öğrenme Yolculuğu. Ekin Basım Yayın. - Ortaylı, İ. (2019). Bir Ömür Nasıl Yaşanır. Kronik. - Taş, A., & Aytaç, T. (Eds.). (2021). Kariyer planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık. - Tutar, H. (Ed.). (2020). Kariyer Planlaması ve Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. | |
4) | İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. | |
5) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. | |
6) | İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. | |
7) | Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. | |
8) | Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. | |
9) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | |
10) | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. | |
12) | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |