Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS419 | ||||
Course Name: | Ağız Hastalıkları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN BOZKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Süleyman BOZKAYA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diş hekimliği öğrencilerinin ağız içinde ve çevresindeki yumuşak ve sert dokuda ortaya çıkan hastalık tabloları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Ağız Mukozasının İşlevi, Epitel, Ağız Savunma Mekanizmaları Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları Ağız Mukozasının Kırmızı-Mavi Lezyonları Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları Bağ Dokusu Lezyonları Premalign Lezyonlar Benign Tümörler Malign Tümörler Kan Hastalıklarında Ağız Bulguları İmmünoloji ve İmmünolojik Hastalıklar Metabololik ve genetik hastalıklar Tükürük Bezi Hastalıkları Fiziksel Kimyasal Yaralanmalar ve İntoksikasyonlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız içi yumuşak dokularda ortaya çıkan yüzeysel lezyonları, potansiyel malign lezyonları, hiperplazileri ve iyi huylu tümörleri klinik olarak tanımlar. 2) Dişlere bağlı olan ve olmayan tümörleri ayırt edebilir veya tanısını koyar 3) Kemik dokuda ortaya çıkan hastalıkları ve tedavi seçeneklerini tanımlar. 4) Dişeti dokusunda ortaya çıkan büyümelerinin etiyolojilerini ve tedavilerini tanımlar. 5) Çeşitli kan hastalıklarını ve bunların ağız bulgularını öğrenir ve erken dönem teşhisi koyabilme yetisine sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ağız Mukozasının İşlevi, Epitel, Ağız Savunma Mekanizmaları | |
2) | Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları | |
3) | Ağız Mukozasının Vezikülöbüllöz Lezyonları | |
4) | Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları | |
5) | Ağız Mukozasının Ülseratif Lezyonları | |
6) | Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları | |
7) | Ağız Mukozasının Beyaz Lezyonları | |
8) | Ağız Mukozasının Kırmızı- Mavi Lezyonları | |
9) | Ağız Mukozasının Kırmızı- Mavi Lezyonları | |
10) | Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları | |
11) | Ağız Mukozasının Pigmente Lezyonları | |
12) | Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları | |
13) | Ağız Mukozasının Verrükal-Papiller Lezyonları | |
14) | Bağ Dokusu Lezyonları | |
15) | Ara Sınav I | |
16) | Bağ Dokusu Lezyonları | |
17) | Premalign Lezyonlar | |
18) | Premalign Lezyonlar | |
19) | Benign Tümörler | |
20) | Benign Tümörler | |
21) | Malign Tümörler | |
22) | Malign Tümörler | |
23) | Malign Tümörler | |
24) | Kan Hastalıklarında Ağız Bulguları | |
25) | İmmünoloji ve İmmünolojik Hastalıklar | |
26) | Metabololik ve genetik hastalıklar | |
27) | Tükürük Bezi Hastalıkları | |
28) | Fiziksel Kimyasal Yaralanmalar ve İntoksikasyonlar | |
29) | Ara Sınav II |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 2 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 1 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 1 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 3 | 84 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 115 |