İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IMT261
Course Name: Lexicology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA AYLİN AKIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin İngilizce sözcük bilgisini Latince, Yunanca ve Anglosakson kök ve ekler yoluyla geliştirmeyi amaçlar. Derste ayrıca, günümüz İngilizcesinde kullanılan yabancı
kök ve ekler irdelenecek; sözcük sınıfları, işlev ve kullanımları ile türetim olanakları üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; metin türleri, özel dil kullanımları ve terminoloji çalışmaları konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeviride kullanılan metin türlerini ayırt edebilme
2) Çeşitli metinlerde kullanılan ekonomi, hukuk, tıp gibi özel alan terminolojisine ve dil kullanımına aşinalık kazanabilme
3) Jargon ve özel dil kullanımlarını tanıyabilme
4) Farklı metin türlerini analiz edebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Metin türleri
3) Çeviri odaklı metin analizi
4) Bilgilendirici metinlerin analizi
5) Anlatımcı metinlerin analizi
6) İşlemsel metinlerin analizi
7) Eğitim alanına özgü dil kullanımı
8) Teknoloji ve bilim alanına özgü dil kullanımı
9) Teknoloji ve bilim alanına özgü dil kullanımı
10) Uluslararası ilişkiler alanına özgü dil kullanımı
11) Uluslararası ilişkiler alanına özgü dil kullanımı
12) Edebiyat ve sosyal bilimler alanına özgü dil kullanımı
13) Sağlık ve tıp alanına özgü dil kullanımı
14) Spor alanına özgü dil kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Katamba, F. (2004). English Words: Structure, History, Usage. Routledge.
- Adams, V. (2001). Complex Words in English. Routledge.
- Blake, B. J. (2019). English Vocabulary Today: Into the 21st Century. Routledge.
Diğer Kaynaklar: - Katamba, F. (2004). English Words: Structure, History, Usage. Routledge.
- Adams, V. (2001). Complex Words in English. Routledge.
- Blake, B. J. (2019). English Vocabulary Today: Into the 21st Century. Routledge.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme 5
2) Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme 4
3) Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme 1
4) Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme 3
5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
6) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme 4
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme 5
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme 2
10) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme 2
11) Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 10 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Derse Özgü Staj 14 6 84
Proje 1 6 6
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 176