Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA322 | ||||
Course Name: | Pharmacognosy Laboratory-II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU KURULDAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Abdülkerim Alpınar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kardiyotonik glikozitler, antrakinon türevleri, bioflavonoitler ve alkaloitlerin teşhis ve elde yöntemlerini öğrenmektir.. |
Dersin İçeriği: | 1. Farmakognozik Yöntemler, Genel Bilgiler 2. Kardiyotonik glikozitler 3. Kardiyotonik glikozitler 4. Antrakinon türevleri 5. Antrakinon türevleri 6. Bioflavonoitler 7. Bioflavonoitler 8. ARASINAV 9. Alkaloitler 10. Alkaloitler 11. Alkaloitler 12. Alkaloitler 13. Alkaloitler 14. Alkaloitler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, kardiyotonik glikozitler, antrakinon türevleri, bioflavonoitler ve alkaloitlerin teşhis ve elde yöntemlerini bilmeli. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Baytop,T.,Türkiye’de Bitkilerle Tedavi,,Genişletilmiş 3.baskı,Ankara Nobel Tıp Kitabevleri(2021) 2.Başer KHC, Kırımer N, Farmakognozi ve Fitoterapi,İstanbul Tıp Kitabevleri(2021) 3.-Evans WC, Trease and Evans’ Pharmacognosy, 16. Ed.,Saunders London (2009). 4.Brunetton J, Pharmacognosy Phytochemistry Medicinal Plants,Lavosier Publishing Inc.,Paris(1999) 5. Kinghorn D, Fundementals of Pharmacognosy and Phytotherapy, Churchill Livingstone, Londra(2004) 6.İşcan G,Köse YB,Demirci F,Bitkisel Drogların Makroskopik ve Mikroskopik Özellikleri,Antalya Eczacı Odası Akademisi Yayınları 1 (2019) |
Diğer Kaynaklar: | 1.Baytop,T.,Türkiye’de Bitkilerle Tedavi,,Genişletilmiş 3.baskı,Ankara Nobel Tıp Kitabevleri(2021) 2.Başer KHC, Kırımer N, Farmakognozi ve Fitoterapi,İstanbul Tıp Kitabevleri(2021) 3.-Evans WC, Trease and Evans’ Pharmacognosy, 16. Ed.,Saunders London (2009). 4.Brunetton J, Pharmacognosy Phytochemistry Medicinal Plants,Lavosier Publishing Inc.,Paris(1999) 5. Kinghorn D, Fundementals of Pharmacognosy and Phytotherapy, Churchill Livingstone, Londra(2004) 6.İşcan G,Köse YB,Demirci F,Bitkisel Drogların Makroskopik ve Mikroskopik Özellikleri,Antalya Eczacı Odası Akademisi Yayınları 1 (2019) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |