Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM355
Course Name: Geriatri Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, yaşlanma süreci ve bu süreçte oluşan biyolojik, psikolojik ve sosyal değişikliklere uygun hemşirelik bakımı verebilme için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Yaşlılık ve yaşlanma süreci, yaşlılık ve sağlık problemleri, Yaşlı bakımında fizyolojik ve psikososyal sağlığı geliştirme, Yaşlılarda ilaç yönetim ilkelerini, ilaç uygulamasının önemini ve etkileri, ülkemizde yaşlı bireylere sunulan sağlık ve sosyal hizmetler, yaşlılarda klinik ve evde bakım

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaşlı ve yaşlılıkla ilgili temel kavramları ve ülkemizde yaşlıların sağlık göstergelerini bilir ve yorumlar.
2) Yaşlıya bakım veren kurum ve kuruluşlarda hemşirenin görev ve sorumluluklarını açıklar.
3) Yaşlı bireyin fizyolojik ve psikolojik durumunun belirlenmesinde kapsamlı geriatrik değerledirme ve klinik karar verme ilkelerini kullanır.
4) Yaşlıya bakım veren kurum/kuruluşları ve sunulan sağlık ve sosyal hizmetlerini bilir yaşlı bireyin yararına yönelik iş birliği yapar.
5) Yaşlı bireylerin bireysel, ruhsal, sosyal ve kültürel farklılıklarına karşı duyarlılık geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada, Türkiye'de ve Yaşlı Nüfus Özellikleri( Tanımlar, Demografik Özellikler) Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
2) Toplumsal Değişimler Ve Değişen Toplumda Yaşlının Yeri Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
3) Geriatrik Duruma Bağlı Oluşan BiyoPsiko-Sosyal Değişiklikler Ve Yaşlanma Teorileri Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
4) Geriatrik Değerlendirme Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
5) Yaşlılarda Sağlığı Geliştirme ve Koruma Uygulamaları Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
6) Yaşlılarda Sağlığı Geliştirme ve Koruma Uygulamaları. II Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
7) Yaşlı Bireyin Toplumdaki Rolü Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
8) Geriatri Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
9) Geriatrik Bakım İlkeleri veUygulamaları Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
10) Geriatrik Bireylerde Beslenme. Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
11) Geriatrik Bireylerle İletişim ve Etkileyen Faktörler .... Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
12) Geritrik bireyde Ruh Sağlığı ve Görülen Ruhsal Bozukluklar Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
13) Geriatrik Aciller ve Bakım Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
Karadakovan A. Yaşlı Bakım Hemşireliği. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2015.
Karadakovan A. Yaşlı Sağlığı ve Bakımı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul, 2014.
Diğer Kaynaklar: Kaptan G. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016.
Karadakovan A. Yaşlı Bakım Hemşireliği. Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2015.
Karadakovan A. Yaşlı Sağlığı ve Bakımı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul, 2014.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 2
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 3
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 3
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 3
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 2
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 2
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58